De Kuyper steekt cocktaillikeuren wereldwijd in een nieuw jasje
4 april 2018 10:14
De cocktail- en likeurflessen van De Kuper Royal Distillers worden voorzien van een nieuw design. Een strak ontwerp voor de ‘essential’ likeuren én een kleurrijke variant voor de ‘variation’ cocktaillikeuren. Met de nieuwe uitstraling van de flessen onderstreept De Kuyper het verschil tussen de ‘essential’ likeuren, die als ingrediënt dienen voor de wereldwijd bekende cocktails én de likeuren waarmee gevarieerd kan worden om de cocktail een ander smaakje te geven.
De vormgeving verwijst naar ‘Het hart en anker van de cocktail’. “We gaan uit van de behoefte van de cocktailliefhebber, in plaats van ons eigen product centraal te zetten” aldus Mark de Witte, CEO van De Kuyper Royal Distillers.
De lancering van het nieuwe design is een perfect moment om nog twee smaakvolle likeuren aan de range toe te voegen: De Kuyper Pineapple en De Kuyper Peach. De eerste exemplaren van de flessen met het nieuwe uiterlijk zijn vanaf deze zomer in de Nederlandse slijterijen en bars verkrijgbaar.
Beste cocktailpartner
De Kuyper is internationaal marktleider op het gebied van cocktaillikeuren. “Het is onze ambitie om ons steeds verder te ontwikkelen en een nóg betere cocktailpartner zijn voor de horeca en consument. Daarom hebben we de afgelopen jaren ons portfolio flink uitgebreid.
Naast innovaties voor onze andere merken, is deze herlancering en het nieuwe design een grote stap in het denken in de behoeften van de cocktailliefhebber in plaats van uit een product gecentreerde aanpak. We willen het hart en het anker van de cocktail zijn, precies zoals ons logo uitstraalt. Dit komt ook terug in onze nieuwe campagneboodschap: De Kuyper, Home of the Cocktail” vertelt Mark de Witte, CEO van De Kuyper Royal Distillers.
Upgrade the bottle
De flessen krijgen een upgrade om het verschil tussen de ‘essential’ cocktaillikeuren – De Kuyper Triple Sec, De Kuyper Crème de Café en De Kuyper Blue Curaçao – en de ‘variation’ likeuren – De Kuyper Watermelon, De Kuyper Passionfruit en De Kuyper Wild Strawberry – duidelijker te maken. Het ontwerp van de ‘essential’ likeuren is strak, terwijl het etiket van de ‘variation’ likeuren kleurrijker is en de smaak van de inhoud laat zien.
De Kuyper voegt ook nog twee nieuwe likeuren aan de range toe: De Kuyper Pineapple en De Kuyper Peach. In Nederland heeft Gall & Gall de primeur om de eerste likeuren met een nieuw jasje – Triple Sec, Blue Curaçao, Wild Strawberry, en Watermelon – te verkopen. De Kuyper Pineapple is hier vanaf 21 mei ook tijdelijk te verkrijgen.
De Kuyper Royal Distillers
De Kuyper Royal Distillers BV is één van de oudste familiebedrijven van Nederland, opgericht in 1695. Met de bekende De Kuyper cocktaillikeuren, Peachtree, Rutte Gin en Jenever, Mandarine Napoleon, Warninks en Dropshot in het portfolio, is De Kuyper wereldwijd marktleider in range likeuren en wordt verkocht in meer dan 100 landen.
De visie 'Own the cocktail' heeft inmiddels globale bekendheid. De Kuyper verkoopt naast de eigen merken ook agentschap-merken zoals het portfolio van Jim Beam, Don Q rum, Russian Standard vodka, Zubrowka vodka, no3 Gin, Chartreuse en Sierra Tequila op de Nederlandse markt. De Kuyper Royal Distillers heeft distilleerderijen in Schiedam en Dordrecht en produceert cream dranken in Middelharnis.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.