De beste manieren om naamsbekendheid te vergroten
18 november 2022 11:28
Ieder bedrijf streeft naar naamsbekendheid. Een grotere naambekendheid kent vele voordelen. Je kunt meer omzetten, je bereikt een groter publiek, meer mensen willen investeren in het bedrijf en je kunt een echte waarde leveren in de wereld. Echter kan het ook zijn dat je naamsbekendheid creëert, maar dat het negatief voor een bedrijf uitpakt. In deze blog vind je verschillende tips, hoe een bedrijf de naamsbekendheid kan vergroten.
SEA
SEA staat voor search engine advertising. SEA heeft betrekking op het adverteren in Google. Wanneer je SEA voert, kom je bovenaan in Google te staan. Wanneer je in Google zoekt, zul je eerst de SEA resultaten en daarna pas de SEO resultaten vinden. Mensen klikken vaker de link aan die het meest bovenaan staat. Ook al klikken de mensen niet op jouw link, ze hebben wel jouw bedrijfsnaam voorbij zien komen.
SEO
SEO staat voor search engine optimization. SEO heeft betrekking op het organische zoekresultaat in Google. SEO is blijvend en zal voor een langere periode van waarde zijn. SEA is op korte termijn van waarde, maar is niet blijvend. Bij SEO duurt het ook langer, voordat er resultaat wordt geboekt. Hoewel er bij SEA gelijk resultaat kan worden geboekt, zal er bij SEO een langere tijd inspanning moeten worden verricht om resultaat te boeken.
PR-bureau
Een PR-bureau is een bureau dat naamsbekendheid creëert voor een bedrijf, in de vorm van free publicity. Free publicity kan worden gecreëerd, doordat een PR-bureau de juiste middelen in huis heeft. Het bureau zorgt ervoor dat het bedrijf op een positieve manier in de media wordt gebracht. Daarbij onderhoudt een PR-bureau de relaties tussen een bedrijf en hun klanten. Wanneer een bedrijf nog weinig klantrelaties heeft opgebouwd, kan het ook handig zijn om een PR-bureau in te schakelen. Een PR-bureau kan er namelijk voor zorgen dat er ook nieuwe klantrelaties kunnen worden opgebouwd. Tevens heeft het bedrijf niet dezelfde commerciële kijk, als het bedrijf. Dit heeft ermee te maken dat het bureau een externe partij is.
Social media
Een bedrijf kan niet meer om social media heen. Social media kent vele voordelen, maar het kan ook nadelen opleveren. Met social media kan de relatie tussen het bedrijf en de klant worden onderhouden. Niet alleen kan de relatie worden onderhouden, er kan ook een groter publiek worden aangesproken. Mensen kunnen het bedrijf interessant gaan vinden. Tevens kun je op social media ook adverteren. Je kunt dan de producten in het bedrijf beter onder de aandacht brengen bij het publiek. Echter kan social media ook negatief uitpakken. Met social media heb je een heel groot bereik. Wanneer je iets verkeerd posts, kan het zomaar zijn dat de mening van velen over het bedrijf veranderd. Denk er dus goed bij na wat je wel of niet kan posten.
In deze blog zijn een aantal manieren verteld, hoe een bedrijf de naamsbekendheid kan bergroten. Uiteindelijk zal een bedrijf zelf moeten nagaan welke manier het beste bij hun past.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.