Datasynchronisatie voor B2B sales: de kracht achter verbeterde besluitvorming

4 maart 2024 09:00

Datasynchronisatie voor B2B sales: de kracht achter verbeterde besluitvorming

Veel organisaties hanteren verschillende systemen, applicaties en platforms voor hun bedrijfsvoering. Er is een ERP in gebruik, vaak ook een CRM en er vinden online marketing- en salesactiviteiten plaats. Een aanpak die we te allen tijde toejuichen. Maar om echt te kunnen sturen op groei en de onderliggende prestatie-indicatoren, is het een must om de data uit deze assets samen te voegen, ofwel datasynchronisatie toe te passen. Hier lees je waarom.

De optimale gegevensstroom

Datasynchronisatie verwijst naar het proces van het gelijktijdig up-to-date houden van gegevens tussen verschillende systemen, applicaties of platforms binnen een organisatie. Het doel? Ervoor zorgen dat alle data consistent is in alle systemen. Dit bevordert de samenwerking tussen diverse afdelingen en verbetert de algehele datakwaliteit.

Dit levert verschillende voordelen op:

  • Consistentie en betrouwbaarheid. Datasynchronisatie zorgt ervoor dat data consistent en betrouwbaar is in alle bedrijfssystemen. Dit voorkomt verwarring en fouten die kunnen ontstaan ​​door inconsistente informatie;
  • Efficiëntie en productiviteit. Door gegevens automatisch te synchroniseren, verminderen bedrijven handmatig werk en krijgt de algehele efficiëntie een boost. Medewerkers hoeven niet langer tijd te besteden aan het handmatig overzetten of bijwerken van gegevens tussen verschillende systemen;
  • Verbeterde besluitvorming. Op basis van consistente en actuele gegevens zijn besluitvormers in staat tot beter geïnformeerde beslissingen;
  • Kostenbesparing. Door de automatisering van gegevensuitwisseling kunnen bedrijven de kosten van handmatige processen verminderen. Dit heeft ook gevolgen voor de indirecte kosten. Vanwege de foutreductie treden er immers minder faalkosten op. Dit leidt tot grote kostenbesparingen op de (middel)lange termijn.

Datasynchronisatie met HubSpot

Met de datasynchronisatie-functionaliteiten van HubSpot, hét all-in-one CRM-systeem voor marketing-, sales- en customer support, is eenvoudig en snel tweerichtingssynchronisatie tot stand te brengen met overige systemen, applicaties en platforms. Zo wordt je klantdata op één gecentraliseerd platform geborgd.

Deze krachtige functie maakt het mogelijk om bijvoorbeeld contacten, bedrijfsrecords, deals, producten, facturen, activiteiten en verkooporders te synchroniseren, afhankelijk van de specifieke vereisten van de gebruikte app. Hierdoor ontstaat niet alleen een eenduidige weergave van klantinformatie, maar ook een gestroomlijnde workflow voor het beheren van verschillende aspecten van het verkoopproces en klantinteracties.

De flexibiliteit van HubSpots gegevenssynchronisatie maakt het een waardevolle tool voor bedrijven die streven naar een geïntegreerde benadering van klantbeheer en salesactiviteiten.

Begin vandaag nog

Bij Presult geloven we dat groei zit in verbinding. Datasynchronisatie verbindt niet alleen systemen, maar creëert ook samenhang binnen de organisatie. Daarom beschouwen we datasynchronisatie ook als integraal onderdeel van Presults sales enablement framework.

Kijk voor meer informatie op www.presult.nl.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.