Bescheidenheid siert de mens…of toch niet?
10 juli 2017 09:27
Dagelijks hebben wij van Seesing Personeel het voorrecht om een kijkje in de keuken te mogen nemen van de meest uiteenlopende bedrijven in de Achterhoek. Steeds opnieuw weten zij ons dan te verrassen op het gebied van onder meer innovatie en efficiency. Je kunt wel stellen dat wij veel rondkomen en ons regelmatig bewegen in diverse regionale netwerkgroepen. Dan is het toch bijzonder dat wij ons steeds opnieuw verwonderen over hetgeen we zien?
Hoe komt dat? Ik gooi het op Achterhoekse nuchterheid en bescheidenheid. De prachtige bedrijven en hun gedreven mensen zijn simpelweg te bescheiden om hun competenties en ‘unique selling points’ tentoon te spreiden. En juist in de huidige werknemersmarkt acht ik het meer dan ooit van belang dat bedrijven zich goed presenteren aan de potentiële werknemers. Dit kunnen huidige werkzoekenden zijn, maar ook mensen die nog in een baan zitten; in de regio, maar ook Achterhoekers die nog elders in het land werkzaam zijn. Juist die moeten getriggerd worden, zodat ze interesse krijgen in uw organisatie en een eventuele overstap gaan overwegen.
Wij spelen hierin een grote rol voor onze eigen opdrachtgevers, maar als we het Achterhoekse talent willen behouden, of terughalen naar de regio, dan mogen alle bedrijven wat mij betreft hun onnodige bescheidenheid opzij zetten. U heeft namelijk alle reden om trots te zijn op hetgeen u doet of produceert. Toon datgene dat uw bedrijf uniek en aantrekkelijk maakt voor potentiële kandidaten. Benoem uw tevreden werknemers desnoods tot ambassadeurs van uw bedrijf en laat ze uw organisatie op positieve wijze vertegenwoordigen.
Wij geloven dat we continu gezamenlijk de werkgelegenheid en bijbehorende voordelen van de regio kenbaar moeten maken. Alleen op die manier kunnen we de vele interessante vacatures invullen en kan de Achterhoek bloeiend en innoverend blijven. «
Sabine ten Holder
E-mail sabine@seesingpersoneel.nl
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.