Bekendheid genereren met jouw onderneming: investeer in online marketing, een logo en een overzichtelijke webshop
7 juni 2022 15:58

In de huidige maatschappij verplaatsen fysieke winkels naar het internet, zijn webwinkels populairder dan ooit en verdwijnen succesvolle kledingwinkels uit het straatbeeld. Online verkopen is het nieuwe normaal, waar consumenten duidelijk de voorkeur aan geven. Bovendien groeien marktplaatsen met de dag en kiezen verkopers ervoor om hun producten via een tussenpersoon, zoals Bol.com, te verkopen.
Ondanks de populariteit van webshops en online verkopen, is het voor nieuwe ondernemers wennen op de online markt. Hoe zorg je er namelijk voor dat jouw potentiële klanten jouw webwinkel weten te vinden en waarom kiezen ze toch liever voor die andere aanbieder? In deze blog geven we je 3 tips om rekening mee te houden bij het genereren van online bekendheid.
Investeer in online marketing
Om online vindbaar en zichtbaar te zijn, grijpen veel ondernemers naar online marketingtechnieken. Met behulp van linkbuilding, zoekmachine-optimalisatie en andere mechanismen uit de online marketing is het namelijk mogelijk om meer verkeer op je website of in je webshop te verkrijgen. Door experts wordt er namelijk een netwerk van links opgebouwd, waardoor jouw website vervolgens hoger in de zoekresultaten van Google komt te staan. Op die manier wordt jouw website eerder zichtbaar dan die van de concurrent, met als gevolg dat gebruikers van Google sneller geneigd zijn om op jouw producten te klikken. Dit is echter makkelijker gezegd dan gedaan. Linkbuilding is een tijdrovende klus, waardoor een individuele verkopers beter af is door hulp van experts op het gebied van linkbuilding in te schakelen. De resultaten die dit zal opleveren, zijn vaak verbluffend.
Besteed aandacht aan je logo
Wanneer je door een drukke winkelstraat loopt of langs een bedrijventerrein rijdt, is het eerste dat je opvalt vast en zeker de vele logo’s. Logo’s zijn namelijk het herkenpunt voor veel consumenten, waardoor klanten precies weten met wie ze te maken hebben als ze dit plaatje zien. Achter elk logo ontwerp zit echter vaak veel meer dan je denkt: er zijn veel manuren ingestoken, elke vorm en kleur is doordacht en de logo ontwerper is vele malen teruggestuurd naar de tekentafel. Het verhaal dat het logo vertelt, moet bijvoorbeeld niet te letterlijk zijn. En het design programma waarmee je werkt, zoals Canva, Adobe Illustrator of Inkscape, is bepalend voor de resultaten. Ook is het niet verstandig om mee te gaan met de trends bij het logo ontwerpen, want een tijdloos ontwerp is vaak duurzamer. Denk dus niet te makkelijk over het ontwerpen van een logo, maar besteed er aandacht aan om de aandacht van je consumenten te trekken.
Creëer een overzichtelijke website en/of webshop
Zodra je de aandacht van je potentiële klanten getrokken hebt met behulp van online marketingtechnieken en een krachtig, doordacht logo, is het belangrijk om hen wegwijs te maken op je website. Wanneer je namelijk veel verkeer hebt op je website, wil je dat je klanten gemakkelijk het proces kunnen doorlopen van het aanklikken van het product tot het afrekenen van het te betalen bedrag. Als het winkelmandje namelijk niet goed te vinden is of als het ingewikkeld is om door de producten te scrollen, zullen consumenten sneller afhaken en minder producten kopen. Wees je ook hier dus van bewust als je bekendheid wil genereren voor jouw onderneming.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.