Beer in a box | nederlandse start-up biedt innovatieve manier van bier ontdekken

1 maart 2017 09:26

Beer in a box | nederlandse start-up biedt innovatieve manier van bier ontdekken

Beer in a Box: een snel groeiende bierspecialist, benadert bier drinken op een vernieuwende manier. Op basis van een uniek, zelf-lerend smaakprofiel voorziet de Beer zijn klanten om de twee maanden van een box met speciaalbier om te ontdekken.  Hiermee spelen zij niet alleen in op de speciaalbier trend maar wordt de bierdrinker een innoverende manier geboden om zijn of haar smaak te ontdekken en te blijven ontwikkelen. Een handige tool om wegwijs te worden in het groeiende aanbod in speciaalbier.

Smaak zet de toon: het smaakprofiel

Beer in a Box is opgericht vanuit de opvatting dat smaakvolle speciaalbieren voor iedereen gemakkelijk bereikbaar moeten zijn. Uit onderzoek van vereniging Nederlandse Brouwers is gebleken dat speciaalbier aan een indrukwekkende opmars bezig is: vier op de vijf bierdrinkers drinkt het wel eens. Maar met het enorm toenemende aanbod wordt het steeds moeilijker de pareltjes te vinden die de moeite waard zijn om te proeven en blijft de consument vaak bij de gewoonte-getrouwe biersoorten. Daarom ontwikkelde Beer in a Box als eerste het (bier)smaakprofiel. Door het beantwoorden van een aantal vragen in een korte test, krijgt de consument inzicht in zijn/haar smaak. Vervolgens kan op basis van die smaak een Box vol speciaalbier bij de Beer besteld worden. Het smaakprofiel is in de afgelopen maanden in samenwerking met een brede groep aan specialisten zoals biersommeliers, brouwers, liefhebbers en datawetenschappers ontwikkeld. Bijzonder: het profiel is zelf-lerend en zorgt door slim gebruik van data dat het profiel meegroeit met de bierdrinker.

Van beginner tot beergeek

Door het invullen van de Smaaktest leert de beginnende bierdrinker waar hij het beste kan beginnen om nieuwe speciaalbieren te ontdekken. Ervaren bierdrinker? Deze kan direct instappen in de richting die passend is. Op deze manier hoopt de Beer iedereen te laten starten op het niveau dat bij hem of haar past. Naderhand wordt per Box uitgevraagd wat zij van de bieren vonden. Het smaakprofiel wordt daardoor continu aangepast zodat steeds meer bieren ontdekt kunnen worden en de liefhebber nooit uitgeleerd is.

Ode aan de kleine brouwerijen

Beer in a Box wil dat iedereen toegang krijgt tot de originele smaken die al die kleine en/of aanstormende brouwers voor de bierliefhebbers brouwen. Juist die exclusieve smaken wil de Beer aan een zo breed mogelijk publiek laten proeven. Zo snijdt het mes aan twee kanten: de brouwer bereikt een breder publiek en zij ontdekken op hun beurt weer nieuwe brouwers en brouwsels. De Boxen zijn verkrijgbaar in 6x2, 12x1 of 6x1, en zijn los te bestellen of in een abonnementsvorm. Allemaal gebaseerd op het smaakprofiel van de ontvanger. Deze beer-in-a-boxen bevatten niet alleen de speciaalbieren van nationale- en internationale brouwers, maar zijn ook voorzien van een verhaal over het bier, de brouwer en zelfs recepten om de beleving helemaal compleet te maken.

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.