Auke Boersma nieuwe CEO Adcombi

12 april 2021 11:10

Auke Boersma nieuwe CEO Adcombi

Sinds 1 april 2021 is Auke Boersma (50) CEO van MarTech-platform Adcombi. Binnen Adcombi wordt Boersma verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie, de verdere groei en de internationale expansie van het bedrijf, dat wereldwijd een SaaS-oplossing biedt voor programmatic advertising op lokaal niveau aan merken en retailers zoals Coca-Cola, Heineken, Volksbank Raiffeisenbank, Ben & Jerry’s en VW Group.

MarTech-platform AdcombiInternationale achtergrond in digitale reclame en MarTech-industrie

De keuze voor Boersma als CEO kwam niet onverwacht. Eerder was hij binnen Adcombi als consultant en strategisch adviseur onder andere betrokken bij de marktverkenningsactiviteiten in Zuidoost-Azië. Daarvóór heeft Boersma meerdere leidinggevende posities bekleed in advertising en in de MarTech-industrie in Europa, onder meer bij AdLink Group, European Directories en Scoot Media, lanceerde hij Light Reaction voor Xaxis en werkte hij voor GroupM in Azië-Pacific.

Gepatenteerde Adcombi-technologie

In zijn nieuwe rol als CEO wordt Boersma verantwoordelijk voor de verdere uitrol van de gepatenteerde Adcombi-technologie die merken en retailers in staat stelt om (inter)nationale advertentiecampagnes geautomatiseerd om te zetten in duizenden lokale programmatic campagnes. Naast verdere uitbreiding in Europa treft het bedrijf op dit moment ook voorbereidingen om een kantoor in Singapore te openen. Van daaruit wil het zich richten op Zuidoost-Azië.

Internationale schaalbaarheid en groei

Adcombi-oprichter Gerrit Reinders is ervan overtuigd dat de brede, internationale ervaring van Boersma een belangrijke bijdrage zal leveren aan het bedrijf nu het een nieuwe fase in gaat. Reinders: “Adcombi staat aan de vooravond van serieuze internationale scaling. Met het aantrekken van Auke als CEO voegen we direct internationale SaaS-expertise toe aan onze organisatie. Auke heeft bewezen binnen het programmatic ecosysteem succesvol MarTech-bedrijven internationaal op te kunnen schalen. Daarnaast past zijn aanpak goed bij de groeiambities van Adcombi.”

MarTech-oplossing

Boersma over zijn nieuwe functie: “Ik werk inmiddels zeven maanden aan verschillende projecten voor Adcombi en de gesprekken die ik als onderdeel daarvan in de FMCG-, retail-, bank- en automotive industrie heb gevoerd, bevestigen hoe bijzonder de SaaS-oplossing van Adcombi is. Die enorme potentie plus de strategische doelstellingen en wensen voor expansie en groei zijn voor mij belangrijke pijlers waarop ik deze carrièrebeslissing met veel plezier en energie neem. Ik kijk er dan ook enorm naar uit om samen met Gerrit en de 25 Adcombi-collega’s het volgende level in te gaan.”

Over Adcombi

Adcombi biedt merken en retailers SaaS-technologie om advertentiecampagnes over het hele land uit te zetten, terwijl afzonderlijke filialen met behulp van de selfservice-MarTech-oplossing in één keer honderden lokaal aangepaste campagnes kunnen maken en deze lokale uitingen programmatic kunnen uitserveren. In de Benelux en DACH-regio’s gebruiken merken als Unilever, Jumbo, Volkswagen, Heineken, Opel, Coca-Cola, Volksbank Raiffeisenbank en Rabobank de technologie van Adcombi. Ook internationale bureaus als GroupM, Dentsu, Havas Media, IPG Mediabrands en OMG werken met de Adcombi-technologie.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.