AD Koken&Eten

1 november 2017 09:54

AD Koken&Eten

Nieuw: een online offensief tegen de sleur en stress van het alledaagse koken

 Ze zijn opmerkelijk, de uitkomsten van een onderzoek naar de kook- en eetgewoonten van de Nederlandse bevolking. Want wat blijkt?

Bedenken wat je ’s avonds op tafel zet, dat bezorgt aardig wat mensen (29%) hoofdpijn. Nog meer mensen (33%) raken er behoorlijk van in de stress. En denk maar niet dat al dat gepieker en gestress veel variatie oplevert. 61% van de ondervraagden heeft in de keuken al minstens een maand niets nieuws geprobeerd. Koken is sleur, en dan hoef je je niet te verbazen dat eten bijzaak wordt. Helemaal problematisch is het kook- en eetpatroon in gezinnen met jonge kinderen. In deze categorie is de stress het grootst. Maar liefst 49% van alle jonge ouders heeft er regelmatig last van. Hoogste tijd dus voor een online offensief tegen de problematiek van het alledaagse koken: de sleur en de stress.

AD Koken&Eten

Het is een eeuwige vraag: Wat eten we vandaag? En best lastig om dag in dag uit iets lekkers en liefst ook gemakkelijks te bedenken. Terwijl dat vooral geen dagtaak mag worden. AD en de regionale titels van de Persgroep hebben er iets op bedacht. Met ingang van 1 november is er Koken&Eten, op alle AD sites & apps. Je vindt er lekkere, dagelijkse recepten die makkelijk te maken zijn. Voor beginnelingen en gevorderden biedt Koken&Eten ook allerlei extra’s. Naast praktische uitlegvideo’s en tips & tricks tref je er het laatste kooknieuws en inspirerende menusuggesties. Dit alles in samenwerking met 24Kitchen, de kookexpert van Nederland met haar enorme database aan recepten en video’s.

‘Gewoon, hulpvaardig, leerzaam en leuk’

Koken&Eten is de meest informatieve, de meest praktische en regionaal de best ingevoerde Kook&Eet-bestemming van Nederland. Met elke dag nieuwe, zorgvuldig op aanbod en seizoen afgestemde recepten. Met een keuze uit vlees, vis of vegetarisch. En met een database die een haast oneindige hoeveelheid recepten biedt. Onder het motto ‘gewoon, hulpvaardig, leerzaam en leuk’ geeft Koken&Eten informatie over de nieuwste hotspots, kookgerelateerde bijzonderheden en interessante smaakmakers. Landelijk en bij jou in de buurt.

Over AD / de Persgroep Nederland

De Persgroep Nederland is de uitgever van ADR Nieuwsmedia (AD, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en de Tubantia), de Volkskrant, Trouw en Het Parool. De Persgroep is eigenaar van de radiozender Qmusic, zakelijk platform Synpact, online video MyChannels en diverse websites zoals Autotrack, Intermediair, Nationale Vacaturebank, Tweakers en Reclamefolder.nl. De Persgroep Nederland is tevens uitgever van 143 huis-aan-huiskranten. De nieuwsmerken van de Persgroep realiseren dagelijks een bereik van 10 miljoen contacten.

 

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.