
Of je nu doet schoonmaken of stofferen, het verhogen van conversies is ontzettend belangrijk en je moet er eigenlijk continu mee bezig zijn. Dit komt omdat een hoger conversieratio zorgt voor meer verkopen en een verlaging van de kosten per lead of verkoop. Krijg je de bezoekers wel al op je website en lukt het converteren nog niet zo goed? Met deze 5 tips help ik je op weg!
1.Zorg dat je website technisch in orde is.
Het is misschien een inkoppertje, maar deze tips is zeker niet onbelangrijk. Op het moment dat een website niet goed werkt of dode links heeft, kan dit zorgen voor flinke ergernissen en frustraties bij je potentiële klant. Dit leidt tot het vertrek van de persoon. Wanneer jij een goede responsive website hebt, biedt dit op zowel een smartphone, tablet als laptop een goede ervaring. Daarnaast moet je zorgen voor een goede snelheid van je website of zorg op zijn minst voor een loader. Voorkom technische mankementen en je conversie zal stijgen!
2. De 7 seconden
Je hebt 7 seconden om je potentiële klant te overtuigen om jouw product of dienst te verkopen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat een bezoeker binnen zeven seconden bepaalt of de website relevant is en of het een oplossing biedt voor zijn of haar probleem. In deze zeven seconden probeert een persoon antwoord te krijgen op een aantal vragen. Vragen die een persoon langsgaat zijn: Wat is het aanbod? In welk segment zit je? En waar ben je uniek in? Het is dus belangrijk om een duidelijk begin te hebben. Zeg wie je bent, wat je doet, en waar jij de persoon bij kan helpen (biedt oplossingen). Zorg dat dit allemaal snel te scannen is, want je hebt maar zeven seconden. Keep it simple!
3.Trek je bezoekers mee in je verhaal
Als jij nu zelf een site zou openen en je ziet een pagina met alleen maar tekst, dan zou je deze zeer waarschijnlijk wegklikken. Het is een kunst om je verhaal goed te presenteren, maar wel heel belangrijk. Als je dit doet zullen mensen je verhaal ook willen lezen. Zorg dat je de tekst afwisselt met afbeeldingen, quotes, titels en andere opvallende elementen. Het is dus cruciaal dat de opbouw van je content goed is. Natuurlijk is datgeen wat je vertelt belangrijk, maar de presentatie ervan is nog net iets belangrijker. Zorg dus voor goede content wat je bezoeker interessant vindt en presenteer dit goed!
4.Laat je bezoekers iets doen
Alleen een contactpagina is niet genoeg om je bezoekers aan te zetten tot actie. Wanneer je gebruik maakt van duidelijke call-to-actions zullen de reacties binnen je website toenemen. Een call-to-action is een actie die je vraagt aan je bezoekers. Maak het je bezoekers zo makkelijk mogelijk door call-to-action knoppen toe te voegen aan je website. Kies voor een goede opvallende kleur van je knoppen. Kleuren die zorgen voor hoge conversie zijn: oranje, blauw, rood en groen.
5.Constant blijven testen
Als jij je conversies wilt optimaliseren, is het belangrijk dat jij je website constant blijft testen. Dit doe je door af en toe je website te checken op laadsnelheid en linkjes. Maar het is ook belangrijk om te kijken welke teksten, kopjes, kleuren en CTA’s het beste converteren. Misschien werkt een groene knop wel beter dan de blauwe. Om dit te testen kun je doen aan A/B testing. Hierbij gebruik je steeds twee of meer ontwerpen en laat je dit mensen testen waardoor je erachter komt wat het beste werkt. Testen is een continu proces, dus zorg ervoor dat je hier dan ook constant mee bezig bent!
Als jij je conversies wilt verhogen is het dus van belang dat jij jouw website optimaliseert. Start met deze 5 tips en zorg voor een hogere conversieratio!
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.