5 onmisbare tips voor jouw content marketing strategie

17 oktober 2019 09:29

5 onmisbare tips voor jouw content marketing strategie

Hoewel het creëren van kwalitatief goede content en het plaatsen op het juiste moment ontzettend belangrijk is, kun je dit nog geen directe strategie noemen. En juist een goede content marketing strategie is ontzettend belangrijk voordat je aan het plaatsen van content begint. Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw content marketing professioneel en op de juiste manier opgezet wordt? We geven je een aantal handige tips.

1. Schakel hulp in

Iedereen heeft zo zijn eigen talenten en grenzen in kennen en kunnen; zo ook jij als ondernemer. Terwijl jij je bezig houdt met je core business, kan een professioneel online marketing bureau in Utrecht of je directe omgeving zich bezig houden met jouw content marketing. Het uitbesteden van je content marketing zorgt er niet alleen voor dat alles met een goed doordachte strategie gebeurt, maar ook dat jij meer tijd en energie overhoudt voor je core business.

2. Vind de kern

Wat wil je eigenlijk communiceren, waarom en welke resultaten wil je hiermee behalen? Veel ondernemers vergeten naar de kern te kijken en beginnen lukraak met het plaatsen van allerlei content op verschillende sociale platformen. Maar zonder deze kern ben je nergens. Kijk goed naar wat je motivatie en ambitie is en stel duidelijke doelen vast. Wil jij bijvoorbeeld nieuwe klanten werven, huidige klanten overtuigen van jouw kennen en kunnen of entertainment bieden voor een grote doelgroep? Ga op zoek naar jouw waarom en gebruik dit als basis voor je content marketing strategie.

3. Hoe ga ik het doen?

De volgende vraag die je jezelf (of een professional) stelt is: hoe ga je het aanpakken? Welke platformen ga je gebruiken? Hoe komt jouw content eruit te zien, hoe vaak plaats je deze en omstreeks welke tijden zorg je dat jij zichtbaar bent? Bij het beantwoorden van de hoe-vragen kijk je zowel naar de praktische aspecten als naar de inhoud: hoe leg jij jouw boodschap op de juiste manier vast?

4. Leer je doelgroep kennen

Als het goed is heb jij allang gedegen doelgroep onderzoek gedaan. Dit onderzoek komt nu ontzettend van pas. Jouw content marketing strategie wordt natuurlijk gebaseerd op waar jouw doelgroep zich wanneer bevindt. Kijk daarnaast ook naar wat jouw doelgroep van je wilt zien of horen om je content hier naadloos op aan te kunnen sluiten.

5. Vergeet de SEO niet

Zorg er als laatste voor dat jouw content SEO proof is. Onderzoek je keywords, zorg dat deze regelmatig terugkomen en doe alles om er goed uit te zien voor Google.

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.