5 nuttige promotieartikelen die in een behoefte kunnen voorzien

1 februari 2021 15:47

5 nuttige promotieartikelen die in een behoefte kunnen voorzien

Promotiemateriaal kan een uitstekende vorm van marketing zijn voor je bedrijf. Daarvoor moet het wel aan een aantal voorwaarden voldoen. Die voorwaarden moeten voornamelijk voorkomen dat het promotieobject dat jij hebt laten bedrukken niet linea recta in de prullenbak verdwijnt bij de ontvanger ervan. Om dat te voorkomen, is het van belang dat het voldoet aan een behoefte die er is bij de ontvanger. Om de kans daarop te vergroten, kan het handig zijn om in te spelen op de actualiteit. Daarnaast moet het object in kwestie ook kwalitatief goed zijn, zodat de ontvanger er ook daadwerkelijk wat aan heeft. We bespreken vijf promotieartikelen die in een behoefte kunnen voorzien en dus succesvol kunnen zijn voor het promoten van je bedrijf.

Drinkfles bedrukken

De hele dag door water drinken is gezond en goed voor zowel lichaam als geest. Dat is een positieve zaak om te ondersteunen als bedrijf. Zeker met in het achterhoofd dat veel mensen wegwerpflesjes hergebruiken om wat water bij zich te kunnen hebben onderweg. Laat een kwalitatief goede drinkfles bedrukken voor klanten of potentiële klanten en deel deze uit. Deze drinkfles zal iedere dag regelmatig tevoorschijn worden gehaald in het openbaar door de gebruiker. Op dat moment kunnen ook de omstanders jouw bedrijfsnaam en logo zien. Actieve marketing dus!

USB stick bedrukken

Ook een USB stick met logo is mogelijk om te laten maken. Niemand gooit een werkende USB stick in de prullenbak, want die komt altijd wel van pas. Zeker als de opslagcapaciteit een beetje noemenswaardig is. Kan de ontvanger hem zelf niet gebruiken, dan wordt jouw met logo bedrukte USB stick wel weggegeven aan een ander. Iedere keer dat hij gebruikt wordt, wordt de gebruiker herinnerd aan het feit dat jouw bedrijf dat mogelijk gemaakt heeft. Zo creëer je een positief gevoel bij jouw bedrijf!

Mondkapjes bedrukken

Momenteel voorzien mondkapjes ook in een behoefte, en het lijkt erop dat dat ook nog wel een tijd lang zo blijft. Iedereen heeft minimaal twee stoffen mondkapjes nodig. Maar meer zijn altijd welkom, omdat je ze anders de hele tijd moet wassen en drogen voordat je weer een supermarkt of het OV in kan. De meeste mensen kan het niet zo veel schelen hoe dat mondkapje eruit ziet, als het maar niet al te extreem is. Een mondkapje met bedrijfslogo zal met genoegen gedragen worden. Ondertussen ziet iedereen in de supermarkt jouw bedrijfslogo voorbijkomen. Een uitstekende manier om naamsbekendheid te verwerven dus!

Flesjes desinfectiegel bedrukken

Een ander product dat inspeelt op een actuele behoefte, is desinfectiegel om de handen mee te ontsmetten. Iedereen die een stap buiten de deur zit wil het liefst de handen regelmatig kunnen desinfecteren. Ondertussen blijven we echter ook Nederlanders en vinden we dat spul te duur om zelf aan te schaffen. Ook deze flesjes kunnen bedrukt worden met jouw bedrijfslogo en kun je vervolgens uitdelen. Dat is een geschenk dat zonder uitzondering met genoegen en dankbaarheid aangenomen en gebruikt gaat worden.

Sleutelhanger met nuttig object

Een gewone sleutelhanger zonder verder nut kan vaak snel de prullenbak in verdwijnen. De sleutel zit hem daarom in wat er aan de sleutelhanger hangt. Dan kan bijvoorbeeld een sleuteletui voor cash geld zijn of een flessenopener. Een leuke actuele optie is een ‘safe touch’ sleutel die mensen in staat stelt om deuren open te maken, knoppen in te drukken en codes in te toetsen zonder iets aan te raken waar anderen aangezeten hebben. Ook dit soort zaken kun je laten bedrukken met het logo van je bedrijf.

Investeer dus in een promotieartikel dat van pas komt voor de ontvanger. Pas dan haal je de maximale promotie uit je offline marketing!

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.