3 SEO tools die je niet mag missen!
29 oktober 2019 12:15

Zoekmachinemarketing is een onderdeel, wat essentieel is voor iedere website. Het is belangrijk om de website te promoten in de zoekmachines. Een stijging van plek 10 naar bijvoorbeeld plek twee geeft je website een enorme boost qua bezoekers, wat vaak leidt tot een stijging van de omzet. Dit is natuurlijk heerlijk voor iedere ondernemer! Er zijn een aantal tools op de markt die je kan gebruiken om meer bezoekers te krijgen. Wij bespreken graag drie SEO tools met je.
Mangools
Mangools is een handige tool om de vindbaarheid van de site beter te maken. De tool kent verschillende onderdelen, zoals Keyword Finder, zoekmachine positie controle, SERP watcher, Link Miner en Site Profiler. Dit zijn allemaal onderdelen om de zoekmachine te bepalen en bij te sturen. Met keyword finder kom je zoekwoorden tegen die vaak in Google worden ingetikt. Deze zoekwoorden kunnen voor jou relevant zijn om in je content op te nemen. Daanaast heb je SERP watcher, waarbij in verloop van de tijd de posities in Google kan bekijken. Mangools is een tool, die al volop gebruikt wordt. Lees ook de Mangools ervaringen om te ontdekken of het een match voor jou is. Het is gebruiksvriendelijk en betaalbaar.
Wordpress en Yoast
Voor iedereen die een Wordpress site heeft raden we de Yoast plugin aan. Het is een plugin welke in Nederland is ontwikkeld en wereldwijd bekend is. Het is een zeer prettige tool, want met Yoast voorkom je dubbele, identieke content op je website. Zonder Yoast zal Google je website minder goed indexeren. Met deze plugin stel je gemakkelijk een cannonical in, waarmee je een seintje aan Google aangeeft dat de zoekmachine één pagina hoeft te indexeren. Yoast wordt met name geprezen om zijn gebruiksvriendelijkheid. Zo stel je ook makkelijk een meta tag in (een beschrijving van je content die in de zoekresultaten naar voren komt). Tot slot, de handige feature Snippet Preview; met deze tool zie je hoe je pagina in Google zal verschijnen.
Ahrefs
Natuurlijk mag Ahrefs niet ontbreken. Het is de tool voor online marketeers die dieper in hun websites willen duiken. Zo kan je met Ahrefs achterhalen hoeveel bezoekers een website maandelijks heeft, zie je welke websites naar jouw eigen website refereren (linken) en heb je de content gaptool: een hulpmiddel om zoektermen te vinden waar de concurrentie op focust en jij nog niet.
Met Ahrefs is het mogelijk om alle data te exporteren naar Excel. Het is zeker aan te raden je verder te verdiepen in de mogelijkheden van deze tool. Het is zeker geen goedkope tool, maar je vindt ontzettend veel belangrijke informatie om je website te verbeteren.
Tot slot zijn er nog diverse gratis tools. Denk bijvoorbeeld aan Google Page Speed. Deze functie van Google geeft binnen een paar seconden weer hoe je website scoort in de laadsnelheid. Daarnaast geeft Page Speed enkele aanbevelingen om je laadsnelheid te optimaliseren.
De keyword tool van Neil Patel geeft je een goed overzicht van zoektermen waar veel zoekvolume op is. Zo krijg je een goed beeld waar je in je content op moet focussen.
Hopelijk ben je na het lezen van dit artikel geïnspireerd geraakt om je verder te verdiepen in de SEO-tools. Onthoud: meten is weten!

Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.