Gepubliceerd op 3 mei 2021

Reisbedrijf maakt omslag naar Blue Flamingos

Reisbedrijven zijn in 2020 ongekend hard geraakt. Zo ook weflycheap: bekend van stuntprijzen voor vliegtickets, zonvakanties & last minutes. Het bedrijf ronde 2020 echter af met een verlies van slechts €20.000, mede te danken aan Blue Flamingos.

Rampjaar

“Al sinds maart 2020 zit er op de binnenlandse reismarkt na, geen beweging in de reisbranche”, aldus Eelko van Drongelen van weflycheap & Blue Flamingos. Door het negatieve reisadvies van de overheid zit alles potdicht en er wordt door touroperators geen stuiver verdient op buitenlandse reizen. Helaas zijn de vooruitzichten voor 2021 momenteel nog niet veel beter, al gloort er hoop aan de horizon met een mogelijke aanpassing van het reisadvies voor de zomervakantie.

Herstel

Gelukkig wachtten ondernemers Eelko van Drongelen en Ruud Raaijmakers niet af en starten ze met Blue Flamingos. Een e-commerce bureau gespecialiseerd in webdevelopment en een aantal gebieden op online marketing (SEO, SEA & social media marketing). Geen standaard bureau zoals ze zelf zeggen, maar een e-commerce bureau die gaat voor duurzame relaties, maatschappelijke betrokkenheid & groei van de medewerkers. Geen slechte formule, want met klanten zoals Uitgekookt, Next Step Traprenovatie & Voskamp mag je wel zeggen dat Blue Flamingos haar sporen heeft verdiend.

Vertrouwen in de toekomst

Ondanks het slechte vooruitzicht in de reisbranche kijken de mannen positief vooruit. “We draaien momenteel door hulp van de overheid (NOW) en Blue Flamingos break even. Dat is een mooie stap vooruit ten opzichte van vorig jaar en een dik compliment aan ons betrokken team. We zien de toekomst dan ook rooskleurig tegemoet”, aldus Eelko van Drongelen.

Onze partners