6 manieren om extra op te vallen met reclameborden

3 december 2019 13:40

6 manieren om extra op te vallen met reclameborden

Het is niet altijd even makkelijk om op te vallen tussen de concurrentie; zeker niet wanneer je met een lager budget te maken hebt. Gelukkig zijn traditionele marketing uitingen zoals flyers, posters en mooie Reclameborden nog altijd een ontzettend effectieve manier om zichtbaar te zijn onder je doelgroep en potentiële zakelijke relaties. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw reclameborden goed opvallen? We geven je een aantal praktische tips.

  1. Bepaal een doel

Pas wanneer je jouw doelen bepaald kun je jouw reclameborden op de juiste manier inzetten. Wil je bijvoorbeeld nieuwe klanten aantrekken of juist je naamsbekendheid vergroten? Afhankelijk van het doel ontwerp je een passend reclamebord en bereik je uiteindelijk de juiste doelgroep; op de juiste manier.

  1. Zorg voor variatie

Hoewel je in je uitingen zo uniform mogelijk naar buiten moet treden (gebruik bijvoorbeeld dezelfde huisstijl, dezelfde vormgeving en dezelfde tone-of-voice in verschillende uitingen), kan het geen kwaad om wat te variëren wanneer het om de vormen en materialen gaat. Combineer de mooie reclameborden bijvoorbeeld eens met een dibond op een locatie waar jouw doelgroep regelmatig te vinden is. Een uniek marketingmiddel zoals een dibond trekt toch net wat meer aandacht dan weer een standaard poster tegen de muren!

  1. De juiste combinatie van kleuren en beeld

Houd rekening met het feit dat de voorbijganger of ontvanger van jouw uiting maar een kort moment de aandacht heeft. Dit betekent natuurlijk dat jouw reclamebord of andere uiting binnen een paar seconden de aandacht moet trekken én voor bepaalde tijd vast moet houden. Door een goede combinatie van kleuren en beeldmateriaal in te zetten kun je ervoor zorgen dat jouw reclamebord goed opvalt. Kijk ook even naar de psychologie achter kleuren zodat je weet wat welke kleur bij de ontvanger teweeg brengt. Een saai vormgegeven bord met donkere kleuren zal bijvoorbeeld minder snel de aandacht trekken dan een interessant bord met vrolijke, opvallende kleuren en beelden.

  1. Ben slim met je tekst

Omdat je maar een paar seconden aandacht kunt trekken is het belangrijk om de teksten op je reclameborden zo kort, bondig en aantrekkelijk mogelijk te houden. Schakel een professionele copywriter in om jouw boodschap op de juiste manier in een korte slagzin samen te vatten. Hoe minder woorden je gebruikt, hoe beter!

  1. Prikkel en daag uit

Voorbijgangers onthouden een boodschap beter wanneer je deze zo opvallend mogelijk brengt. Lef is dus echt noodzaak wanneer het gaat om het ontwerpen van je reclameborden! Een standaard stockfoto van weer een model dat een bepaald product presenteert zal de aandacht niet zomaar trekken. Een man in gorilla pak die dit product op een wilde manier presenteert daarentegen wel!

  1. Gebruik humor

Humor is een goede manier om jezelf te onderscheiden en zorgt daarnaast ook nog eens eerder voor sympathie bij de ontvanger van je boodschap. Wanneer jouw reclamebord (en dus je boodschap en bedrijf) aan iets leuks of grappigs gekoppeld wordt, wordt dit beter onthouden en geassocieerd met een positief gevoel. Daarnaast wordt leuke reclame als minder schreeuwerig en opdringerig ervaren; en ook dat is mooi meegenomen!

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.