Gepubliceerd op 12 februari 2020

Wees klanten beter van dienst met een CRM-systeem

CRM is een afkorting van Customer Relationship Management. Het is gericht op het optimaliseren van uw dienstverlening aan klanten. Data speelt hierbij een belangrijke rol! Vergelijk de aankopen van uw klanten om patronen op te kunnen merken. Welke producten worden bijvoorbeeld geregeld samen gekocht? Via welke kanalen komen klanten bij uw organisatie terecht? Over welke producten worden de meeste vragen gesteld bij uw klantenservice? Enzovoorts. Een maatwerk CRM-systeem helpt u dergelijke vragen te beantwoorden. Hier hoeft u zelf niets voor te doen! De techniek bundelt de beschikbare data en zorgt voor heldere inzichten. Het helpt uw organisatie uw klanten nog beter van dienst te zijn! Daarbij biedt het u de mogelijkheid uw bedrijfsresultaten te verbeteren.

Hulp bij de ontwikkeling van een CRM-systeem

Bij de ontwikkeling van een CRM-systeem zijn er verschillende factoren om rekening mee te houden. Welke databronnen gebruikt u momenteel binnen uw organisatie? Missen er essentiële bronnen, waaruit u veel informatie zou kunnen halen op termijn? Na een inventarisatie van uw databronnen, wordt gekeken welke inzichten het CRM-systeem u moet geven. Informatie over producten die vaak samen worden gekocht kan erg interessant zijn. Wijs bezoekers bijvoorbeeld op gerelateerde producten Y en Z, als blijkt dat deze vaak samen met product X gekocht worden. SiteOnline helpt u hier graag bij! Het voordeel van een maatwerk CRM-systeem is dat deze naadloos aansluit op uw behoeftes. Daar waar er bij bestaande pakketten vaak functies ontbreken.

Onderhoud aan uw CRM-systeem

Niet alleen helpt SiteOnline u bij de ontwikkeling van een nieuw CRM-systeem. Door de jaren heen voegt u mogelijk nieuwe databronnen aan uw IT-landschap toe. Wij zorgen dat deze aan uw bestaande CRM-systeem gekoppeld worden. Andersom wilt u een nieuw ontwikkeld CRM-systeem mogelijk aan een bestaand ERP-systeem koppelen. Een ERP-systeem verbindt alle databronnen binnen uw organisatie met elkaar. Het helpt u inzicht te krijgen in de mate van efficiëntie in uw processen. Ook kunt u een ERP-systeem op maat laten ontwikkelen.

Advies bij de ontwikkeling van een CRM-systeem

Laat u adviseren over uw mogelijkheden bij het ontwikkelen van een CRM-systeem. Het koppelen van welke data is voor uw organisatie interessant? Welke systemen zou u toe kunnen voegen om nog meer uit klantdata te halen? Op welke manier kunt u processen rond de afhandeling van klachten optimaliseren? Enzovoorts. Technisch adviseurs kunnen u hierbij begeleiden.

Neem vrijblijvend contact op met SiteOnline, zodat we u hier meer over kunnen vertellen. Samen zorgen we dat u uw klanten nog beter van dienst kunt zijn!