Gepubliceerd op 24 september 2019

Vlot internet op het werk; zo moet het

Uit onderzoek is naar gebleken dat het internet bij jou in huis beter is dan op het werk. Dat gaat op voor de snelheid en de constantheid van het netwerk. Dit terwijl de verbinding op het werk eigenlijk veel belangrijker is. Thuis is het internet vooral bedoeld voor ontspanning op het werk valt of staat het hele bedrijf vaak bij een goede verbinding. Een slechte verbinding kan dus voor veel irritatie zorgen. Daar moet dus verandering in komen. In dit artikel lees je tips die jou erbij kunnen helpen om de internetverbinding op het werk optimaal te krijgen.

Nog geen kantoorpand?

Wanneer je nog geen kantoorpand hebt is de uitkomst een; kantoorpand zoeken met een zakelijke glasvezelverbinding. Voor snel en constant internet heb je tegenwoordig glasvezel nodig. Een kantoorpand met een glasvezelverbinding is voorbereid op de toekomst. Zakelijk glasvezel is op dit moment de snelste verbinding mogelijkheid. Bij het zoeken naar een kantoorpand is de glasvezelverbinding dan ook een serieuze factor om rekening mee te houden.

Aantal MB/s

Het aantal MB/s  is een belangrijke factor als het aankomt op snel internet. Ons advies is dan ook om hier niet op te bezuinigen. We weten namelijk allemaal hoe irritant traag internet is. Overdrijf hier uiteraard niet mee want dat is zonde geld. Je kunt heel makkelijk vaststellen hoeveel ongeveer je nodig hebt. Je rekent uit hoeveel mensen er gemiddeld tegelijk gebruik maken van het internet, per persoon heb je ongeveer 5MB/s nodig voor een snelle en constante verbinding. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Wanneer er hele zware programma’s gebruikt worden zul je al snel meer nodig hebben. Het allerbelangrijkste is simpelweg dat de verbinding niet te zwaar belast wordt. Heb je een te lage snelheid gekozen bij je zakelijk internetprovider dan is er geen man over boord, je kunt dit bij de meeste namelijk gewoon omlaag of omhoog aanpassen.

De hardware

De snelheid die de provider beloofd wordt vaak niet gehaald, dit is dan niet per definitie de schuld van de provider. Het heeft er vaak ook mee te maken dat de router niet goed gepositioneerd is of niet goed is ingesteld. Ook is het belangrijk om te kijken of de bekabeling in de omgeving van het kantoor niet verouderd is. Wanneer de bekabeling verouderd is dan heeft het vaak geen zin om een groter abonnement af te sluiten want dan kunnen de kabels simpelweg de snelheid niet aan.

Tot slot: Je kunt bij de meeste providers advies vragen bij het installeren van de router, ook kun je bij je provider advies inwinnen over de bekabeling bij jou in de buurt. Ook zijn er nog een hoop andere factoren die meespelen. Het is dus aan te raden om je te laten adviseren door je provider. Kunnen zij je niet meer verder helpen? Schakel dan een monteur in.