Van drukwerk tot reclamebord: 4 manieren om je bedrijf onder de aandacht te brengen

1 februari 2021 15:46

Van drukwerk tot reclamebord: 4 manieren om je bedrijf onder de aandacht te brengen

Een bedrijf kan niet automatisch op aandacht rekenen enkel omdat het bestaat. Om nieuwe klanten te blijven aanboren, moet je ze ook kunnen bereiken. Investeren in adverteren en andere vormen van promotie is dus noodzakelijk om te kunnen groeien. Daar kan op verschillende manieren met elk hun eigen voordelen, die elkaar natuurlijk ook kunnen aanvullen. We bespreken een aantal mogelijke manieren om je bedrijf onder de aandacht te brengen.

Drukwerk

Drukwerk wordt nog volop ingezet door bedrijven. Dit kan in verschillende vormen. Met reclamedrukwerk dat bij mensen thuis bezorgd wordt, worden vooral producten aan de man gebracht. Gaat het om diensten, dan betreft het drukwerk meestal informatieve folders of brochures die bij het bedrijf zelf meegeven worden aan bezoekers. In plaats van zelf drukwerk te laten maken, kun je natuurlijk adverteren in drukwerk. Denk bijvoorbeeld aan kranten en huis-aan-huisbladen. Het is belangrijk om te overwegen waar de potentiële klanten zitten die je wilt bereiken.

Reclamebord

Een goed reclamebord springt in het oog. Locatie is daarbij een belangrijke factor. Je wilt immers voldoende voorbijgangers bereiken. Het bereik van één reclamebord is natuurlijk wel beperkt. Je bereikt immers alleen die mensen die daarlangs komen. Dit is dus een goede keuze als je je klanten vooral lokaal zoekt en dus vooral lokaal wilt adverteren. Breder adverteren met behulp van reclameborden kan natuurlijk wel, maar dan moet je er veel meer plaatsen. De kosten lopen dan al snel af, waardoor je je kunt afvragen of dit wel meest efficiënte strategie is.

Promotieartikelen

Wil je dat mensen met grotere regelmaat aan jouw bedrijf worden herinnerd? Dat kan door middel van herhalende reclame, maar ook door ze iets te geven wat aan jouw bedrijf herinnert. Promotiemateriaal kan daarvoor zorgen. Een klassieker is natuurlijk pennen die bedrukt zijn met het bedrijfslogo. Maar je kunt aan allerlei objecten denken die je zou kunnen laten voorzien van een bedrijfslogo en vervolgens bij wijze van promotie kunt weggeven. Het is daarbij van belang dat mensen het niet meteen naar de prullenbak verwijzen. Omdat te vermijden, is het van belang dat het om een kwalitatief goed product gaat dat voorziet in een behoefte die leeft bij de ontvanger. Het is dus zaak om vanuit de ontvanger te denken en niet alleen vanuit het bedrijf zelf.

Adverteren op social media

Een jaar of 15 geleden was het nog helemaal niet zo groot, maar inmiddels is adverteren op social media misschien wel dé manier geworden om je producten of diensten onder de aandacht te brengen. Mensen spenderen anno 2021 immers veel tijd op social media. Adverteren op social media is heel goed af te bakenen tot een bepaald gebied en kan beperkt worden tot mensen waarvan het waarschijnlijk is dat ze inderdaad geïnteresseerd zouden zijn in jouw producten of diensten. Door de grote rol die smartphones in ons leven zijn gaan spelen, is er immers heel veel informatie over gebruikers die gericht adverteren uitstekend mogelijk maakt. Je zou kunnen zeggen dat het een beetje eng is dat men precies weet welke advertenties bij individuele gebruikers getoond moeten worden, maar daar heeft diegene van de andere kant wel meer aan dan advertenties die helemaal niet interessant zijn voor hem of haar.

Terwijl de wereld verandert, verandert de economie mee. Dat betekent dat het geen kwaad gaan om regelmatig je marketingstrategie te heroverwegen. Je wilt immers investeren in reclame die het juiste publiek bereikt. Verandert het publiek van focus, dan moet je daar als bedrijf in mee om ze te blijven bereiken. Heb jij als bedrijf iets nieuws om aan de man te brengen, dat moet je dat verkondigen. Adverteren en promoten zal daarom nooit overbodig worden.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.