Sfeervolle vaartochten voor groepen door en rond Amsterdam

30 januari 2017 14:05

Sfeervolle vaartochten voor groepen door en rond Amsterdam

rederijAmsterdam e.o. vanaf het water… een geweldige ervaring, al of niet in combinatie met een culinaire ontdekkingstocht of een bezoek aan een van de vele bezienswaardigheden. Er is heel veel mogelijk.

De Amsterdamse grachten zijn, op de Efteling na, de grootste attractie van Nederland. Met meer dan drie miljoen bezoekers per jaar is het er druk. Maar Martijn Hulsebosch, directeur, en Donny Semeleer, marketeer, van Rederij de Nederlanden zien nog heel veel mogelijkheden. “Er zijn zo veel ontwikkelingen in en om Amsterdam! Het IJ wordt het Grand Canal van Amsterdam!”

Klassiek gecombineerd met moderne, duurzame techniek

Rederij de Nederlanden is de afgelopen jaren uitgegroeid tot marktleider in het varen met groepen over de Amsterdamse grachten. Met een hoofdkantoor en afvaartlocaties in het hart van de grachtengordel, een vloot van elf bijzondere schepen en een enthousiast en klantgericht negen man/vrouw sterk team, naar behoefte versterkt vanuit een vaste pool van ervaren schippers en hostesses, staat deze rederij borg voor kwaliteit, creativiteit en betrouwbaarheid. “Op onze klassieke schepen bieden wij bedrijven en particulieren naar wens een borrel, buffet, diner of een all-inclusive arrangement. Maar ook voor maatwerk, speciale wensen en excursies gaat onze medewerkers geen zee te hoog!” De groepen variëren in grootte van 2 tot 2000 man. “We combineren de charme van klassiek met het comfort van moderne, duurzame techniek en zijn sinds 1996 koploper in elektrisch varen, met door de Scheepvaartinspectie gecertificeerde schepen.”

Schepen van klein tot groot


Rederij de Nederlanden is ontstaan vanuit een passie voor klassieke schepen, die in de vaart werden gehouden door ze te exploiteren. “De salonboten Proost van Sint Jan en Najade waren de eerste. Het zijn kleine schepen die bijvoorbeeld ideaal zijn voor een sfeervol diner met een beperkt gezelschap. Onze rederij was ook de bedenker van het running diner van boord: de gasten worden per boot van restaurant naar restaurant gebracht en in elk restaurant wordt een volgende gang gebruikt.”

In 2006 werd opdracht gegeven voor de bouw van twee citytenders. “Vereisten voor deze schepen waren onder andere dat ze elektrisch moesten zijn. Deze schepen hebben ruimte voor grote gezelschappen.” Naast de eerste twee salonboten en twee citytenders vaart Rederij de Nederlanden nu met vier voormalige trekschuiten, nog twee (grote) salonboten en een voormalige veerboot; nagenoeg alle schepen worden elektrisch aangedreven. Als het nodig is, werkt het bedrijf samen met collega-rederijen.

Hulsebosch kwam in 2010 bij de rederij, zit sinds 2011 in het managementteam en nam in 2012 de leiding over.

Bijna alle belangrijke locaties liggen in Amsterdam aan het water, volgens Hulsebosch en Semeleer. “Een favoriet uitje is bijvoorbeeld een lunch aan boord, een bezoek aan een museum en op de terugweg een borrel aan boord. Nu Amsterdam culinair steeds duidelijker op de kaart komt te staan, gaan we met onze citytenders inspelen op het luxere segment en culinaire arrangementen organiseren. Maar we gaan ook graag voor dagtochten naar de mooie gebieden rondom Amsterdam. We regelen alles en verzorgen het op maat, afgestemd op de wensen en het budget van de opdrachtgever.” «

Rederij de Nederlanden - 
www.denederlanden.com

Tekst: Wendy van Schie // Fotografie: Luuk Gosewehr

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.