Een nieuw product op de markt brengen in 5 stappen

11 september 2019 11:05

Een nieuw product op de markt brengen in 5 stappen

Voor een bedrijf of individu kan het een gat in de markt zijn om te investeren in de creatie van een nieuw product. We kunnen ons echter goed voorstellen dat je niet direct bekend bent met hoe je dit het beste op de commerciële markt inzet.

In dit artikel presenteren we een aantal eenvoudige technieken en strategieën. Hoe brengt je een nieuw product op de markt in 5 stappen? Wij helpen je op weg naar succes!

Jouw product, jouw manier

Vooraf is het belangrijk om iets heel duidelijk te laten: Er is geen exacte regel te volgen om jouw producten op de markt te brengen. Ieder product vraagt een ander proces en zo ook een andere marketingstrategie.

Het doel van dit artikel is om je te laten zien welk traject veel andere ondernemers volgen bij het lanceren van een product of dienst. Deze tips zijn een goed leidraad om aan te passen aan jouw eigen publiek of eigen realiteit.

#1 - Weet je al wie jouw product zal kopen?

Het eerste (en misschien wel het belangrijkste) van de dingen die je in dit begin moet doen, is een strategische planning van je product en de markt waarin je gaat opereren. Deze planning moet je eigenlijk al doen voordat je je product gaat produceren, assembleren of inkopen voor wederverkoop. Je moet goed bedenken welk probleem je wegneemt met jouw product en wie daarbij de doelgroep is. Denk goed na en definieer dit ruim van tevoren, want het zal de basis van alles zijn. Dit is de eerste stap voor het op de markt brengen van een product en misschien wel de belangrijkste.

#2 - Pre-release

Weten hoe je een nieuw product op de markt moet brengen lijkt eenvoudig, maar dat is het niet, vooral omdat je doelgroep je werk niet meteen zal vertrouwen. Wat je in dit begin zou kunnen doen is een pre-release, waar mensen jouw product beter kunnen leren kennen of gratis monsters kunnen krijgen! In dit stadium kun je een tentoonstelling maken in de stad van productlancering, een webpagina gebruiken om verkopen met lagere prijzen te doen en zo een prominente plaats in de markt te veroveren.

#3 - Openbaarmaking van je product

De pre-releasefase is belangrijk en werkt, maar je moet veel meer nadenken zodat jouw product in de markt blijft verkopen en consolideren.Het ideaal is om te beginnen met adverteren met behulp van reeds traditionele middelen in de stad waar je je verkoop wil starten. In dit geval kun je gebruik maken van de radio, kleine kranten, billboardadvertenties, verspreiding van pamfletten en nog veel meer. Denkend aan een hoger niveau van reclame, is het mogelijk om gebruik te maken van het internet of misschien zelfs tv-reclame.

#4 - Creëer een vertrouwensrelatie met je publiek

Naast het werken met de traditionele onthulling, moet je strategieën creëren die mensen laten geloven in wat je zegt en dit is alleen mogelijk door het creëren van inhoud. Met het internet is dit veel gemakkelijker! Je kunt een blog aanmaken (die een zeer lage kostprijs heeft) en ook investeren in sociale netwerken die je doelgroep het meest gebruikt.

#5 - Investeer in een differentieel

Een van de belangrijkste dingen bij het op de markt brengen van een product is het verschil dat je de mensen biedt. Dus voordat jij je product op de markt brengt, moet je analyseren wat je als differentieel in de markt kunt onderzoeken. Op deze manier krijg je een uitstekende positie in het segment.

Bij het op de markt brengen van een product of dienst is het zeer belangrijk om geduld te hebben en een aantal factoren te analyseren. Daarnaast moet je ook je doelstellingen specificeren en alles duidelijk en haalbaar maken. Werk altijd met echte doelstellingen. Zo maak je je winst voorspelbaar en voorkom je onaangename verrassingen. Hiernaast heb je met echte doelstellingen daadwerkelijk iets om naartoe te werken.

Met deze tips en veel werk ben je klaar om een succesvol product op de markt te brengen. We hopen dat je op een interessante manier de aandacht van je doelgroep kunt trekken en zo met succes een nieuw product lanceert.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.