Desko nieuwe eigenaar We Beat The Mountain
4 oktober 2018 09:20
Het verslaan van de afvalberg in goede handen
In 2009 is het idee geboren om van afval nieuwe design producten te maken. De tijd ver vooruit, zet Han Hendriks in dat jaar als ondernemer binnen PoweredbyMeaning zijn irritatie over producten die snel kapot gaan om in een oplossing. We Beat The Mountain verslaat de afvalberg door van hergebruikte grondstoffen en componenten nieuwe producten te maken.
In de beginjaren is dat flink pionieren en ligt de nadruk op het creëren van bewustzijn. Door tevens de stichting We Beat The Mountain Day te starten, die jaarlijks events organiseert, groeit de community snel en neemt het enthousiasme voor hergebruik toe bij nieuwe doelgroepen.
De laatste drie jaar is We Beat The Mountain de samenwerking aangegaan met Desko. Een organisatie die zich ook heeft gericht op circulariteit voordat de term bekendheid verwierf. Desko is gespecialiseerd in kantoormeubilair en is van mening dat er geen nieuwe spullen gemaakt hoeven te worden als producten ook opgeknapt kunnen worden en de levensduur verlengt kan worden.
De samenwerking met Desko geeft een nieuwe impuls aan We Beat The Mountain. Het leidt onder andere tot een nieuwe website en een breder assortiment aan producten.
Vanaf heden zal Desko de naam en de bedrijfsactiviteiten van We Beat The Mountain zelfstandig voort zetten.
Guido Braam ‘De economie verandert. We kunnen domweg niet doorgaan zoals we deden. Als we willen dat toekomstige generaties dezelfde kansen krijgen als wij, moeten we de economie circulair maken. Grondstoffen niet opmaken, maar oneindig bruikbaar of vernieuwbaar maken. Bij Desko is We Beat The Mountain in goede handen. Desko beschikt over een uitgebreid logistiek apparaat en heeft een intelligente online verkoop omgeving. We Beat The Mountain heeft ons veel gebracht. Het was voor ons de start om na te denken over betekenisvol ondernemerschap en dat is nu de kern van al onze activiteiten binnen de groep Powered by Meaning
Michael Kuiper ‘Circulaire economie begint bij het behoud van bestaande waarde. Door het hergebruik van grondstoffen en componenten kunnen we weer nieuwe producten ontwikkelen en maken. Door de creatieve benadering van We Beat The Mountain en de kennis van de Desko zien we veel nieuwe kansen ontstaan die een grote bijdrage kunnen leveren aan verspilling van waardevolle grondstoffen in het bedrijfsleven. De mogelijkheden zijn eindeloos.
We Beat The Mountain is online te vinden op: www.webeatthemountain.com
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.