Gepubliceerd op 12 augustus 2019

De sleutel naar succes in de horecawereld

Een goedlopende horecazaak biedt meer dan alleen goede dranken en lekker eten. Ook het interieur speelt een essentiële rol in het bereiken van successen. Daarom is het ook van groot belang om hier scherp over na te denken. Zaken zoals een koeltoonbank aanschaffen kwamen voorheen misschien niet als eerste in je op, maar zijn nu juist van het grootste belang. Alleen op die manier is het mogelijk om een goede horecagelegenheid op te zetten waar klanten graag komen.

Aansluiten op de doelgroep

Als het gaat om het interieur van de horecagelegenheid, dan is het belangrijk dat die aansluit op wat de doelgroep wil. Daarom is dus niet perse de stylist degene die dit optimaal kan verzorgen. Juist de mensen met het horecahart op de juiste plaats weten wat nodig is. Het voorbeeld van de koeltoonbank is hierin een goede. Die laat pas echt zien hoe lekker de producten op de kaart eigenlijk zijn. Een blik op de mogelijkheden en de klant is overtuigd.

Zorgen voor een thuisgevoel

Hoe de doelgroep er ook uit mag zien, zorgen dat deze zich thuis voelt is essentieel. Dat betekent dus ook dat niet alles strak georganiseerd en afgestemd hoeft te zijn. De manier waarop bijvoorbeeld de Amerikaanse Cheesecake Factory elementen uit verschillende stijlen heeft gepakt en tot een geheel heeft gemaakt is hier een goed voorbeeld van. Bovendien bleek ook daar dat een koeltoonbank aanschaffen een gouden zet was voor het succes van de gelegenheid.

Zorgen voor iets nieuws

Nu is het natuurlijk verleidelijk om goede ideeën te kopiëren. Daar is tot op bepaalde hoogte ook niets mis mee. Het is wel slim om toch ook anders te durven zijn. Door andere keuzes te durven maken, is het nog mogelijk om onderscheidend te zijn. Het bieden van een ervaring die uniek is, is de manier om een goede indruk bij de klant achter te laten. Het is dus altijd aan te raden om eigen elementen in te brengen.

Pas op met trends

Wie de tips zoals die hiervoor beschreven aanneemt, ziet één duidelijke conclusie. Trendgevoeligheid is in horecagelegenheden niet van het grootste belang. Wanneer een horecazaak klopt, dan is dat de reden waarom klanten willen blijven komen. Is het interieur precies zoals de doelgroep dit wenst, ook wanneer dit niet aan de trends voldoet? Dan is dat precies wat je nodig hebt om van jouw gelegenheid een aantrekkelijke plek te maken. Je kan dit de sleutel tot succes in de horecawereld noemen.