5 tips voor goede copy voor Google Ads advertenties

28 mei 2019 09:25

5 tips voor goede copy voor Google Ads advertenties

Steeds meer mensen kopen producten en diensten via het internet. Online adverteren wordt dan ook steeds belangrijker. Google Ads is verreweg het belangrijkste advertentieplatform, en het makkelijkste kanaal om je potentiële klanten te bereiken. Maar hoe schrijf je de beste teksten voor Google Ads-advertenties, in de beperkte ruimte die Google Ads je hiervoor geeft? Hieronder lees je vijf tips om de beste advertentiecopy te schrijven.

Gebruik power words

Er wordt ontzettend veel onderzoek gedaan naar efficiënte marketing. Een van de dingen die blijkt uit dat onderzoek, is dat er bepaalde power words zijn, waarmee je de aandacht van mensen kunt trekken en ze kunt overtuigen op je advertentie te klikken. Met deze vaak simpele woorden kun je conversie van je advertentie flink verhogen. Voorbeelden van power words zijn bijvoorbeeld ‘klik’, ‘gratis’, en ‘probeer’. Het belangrijkste woord dat je kunt gebruiken is ‘jij’. Daarmee spreek je mensen direct aan. Uit de praktijk blijkt dat mensen daardoor veel sneller geneigd zijn te klikken op een advertentie.

Denk regionaal

Een goede advertentie is specifiek: het spreekt bepaalde mensen aan. Een van de belangrijkste factoren die je daarbij in gedachten kunt houden is afstand. Mensen zijn vaak meer geïnteresseerd in een product of dienst van dichtbij. Het kan dus heel zinvol zijn om in je advertentie te verwijzen naar een regio. Noem je de plaatsnaam, provincie of zelfs het land, dan voelen mensen zich sneller aangesproken en zijn ze meer betrokken bij je product. Denk dus regionaal als je een advertentie schrijft; het noemen van specifieke plekken leidt vaak tot een hogere conversie.

Speel in op de emotie

Advertenties spelen in op emoties van mensen. Leef je als schrijver van advertenties dan ook in in de mensen die je aan wil spreken. Wie is je klant precies? En met welke emotie ga je hem of haar overtuigen een product te kopen – angst of afschuw, blijdschap, of humor? Als je schrijft vanuit een emotioneel geladen standpunt, voorkom je saaie en onpersoonlijke advertenties.

Gebruik het zoekwoord in de titel

Een van de eenvoudigste dingen die je kunt doen, is heldere advertenties schrijven. Een goede regel is om het zoekwoord in de titel van je advertentie te vermelden. Hoe helderder het is waar je over schrijft, hoe meer mensen geneigd zullen zijn om te klikken. Omdat een advertentie je maar zo weinig ruimte geeft, dwing je jezelf hiermee om duidelijk te maken waar de advertentie precies over gaat. Dat helpt om mensen over te streep te trekken en te klikken op jouw advertentie.

Informeer je klant

Mensen gebruiken het internet, en Google, om informatie te zoeken. In eerste instantie is iemand die jouw advertentie te zien krijgt op internet dus op zoek naar meer informatie over het product of de dienst die jij aanbiedt. Houd dat in gedachten als je de tekst voor je advertentie schrijft. Hoe meer informatie je kunt geven in je advertentie, hoe meer de bezoeker geneigd zal zijn om te klikken op je ad – en dus een potentiële klant te worden.

Moeite met het schrijven van sterkte Google Ads copy? Schakel dan een gecertificeerd Google Ads expert in.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.