3 tips om je merk op de kaart te zetten
31 januari 2020 12:09
Heb jij net een start-up opgezet? Dan kan het zijn dat je je op dit moment druk bezighoudt met het vergroten van je naamsbekendheid. Welke ondernemer droomt er nu niet van een merknaam die iedereen kent - of die op zijn minst bekend is in de branche. Met deze drie tips kun jij jouw bedrijfsnaam op de kaart zetten.
Maak gebruik van gepersonaliseerde merkproducten
Merkproducten zijn een goed hulpmiddel om je merknaam op de kaart te zetten. De markt van relatiegeschenken is een sterke groei ondergaan en vandaag de dag kun je veel meer bieden dan alleen gepersonaliseerde pennen en briefpapier. Zo kun je op je kantoor bijvoorbeeld al het servies, de kopjes, schoteltjes en mokken laten bedrukken met het logo van je bedrijf. Maar ook kun je spullen laten bedrukken voor je werknemers. Laat bijvoorbeeld stressballen bedrukken, of kies er voor om powerbanks te laten bedrukken. Kom je op events? Deel goodiebags uit in een bepaald thema dat bij jouw merknaam past. Heeft jouw bedrijf betrekking op de zomer? Maak een strand goodiebag met bijvoorbeeld:
- Een bedrukte frisbee
- Een bedrukte strandbal
- Een bedrukte waaier
- Uiteraard mag een bedrukte zonnebril niet ontbreken!
Wie vergeet na het ontvangen van deze leuke goodiebag nu nog jouw merknaam?
Investeer in gratis / betaalde advertenties
Het opbouwen van een merknaam kost vaak tijd. Wil jij deze tijd verkorten? Dan kan het goed zijn om te investeren in advertenties. Dit hoeft natuurlijk niet altijd veel geld te kosten. Zo kan het goed zijn om op social media een community te creëren. Het adverteren via social media is nog relatief goedkoop en biedt tal van specifieke target mogelijkheden. Zo kun jij de doelgroep van je bedrijf bereiken, zonder al te veel te betalen.
De beste merkambassadeur ben je zelf!
Niemand kent je merk en je bedrijf zo goed als jij! Jij - en je werknemers - zijn hét gezicht van je merk. Door alleen mensen aan te nemen die enthousiast zijn over jouw bedrijf en zich kunnen vinden in de missie en visie van je bedrijf, zorg je dat je altijd geweldige merkambassadeurs in dienst hebt. Maak gebruik van het netwerk van je werknemers en zet hun LinkedIn profielen in om de successen van je bedrijf te delen.
Met deze 3 tips zorg jij er als startende ondernemer voor dat je jouw bedrijf op de kaart zet! Succes en vooral veel plezier.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.