RegioBank zet bescheiden ondernemer uit regio in spotlight om (corona-)succes te vieren

14 september 2021 09:40

RegioBank zet bescheiden ondernemer uit regio in spotlight om (corona-)succes te vieren

Cafetaria-eigenaar Mark Pollaert uit het Limburgse Posterholt vervolgt fotoserie van lokale ondernemers: "Niet achterom kijken, maar gewoon vooruit! Ik zou anders nooit begonnen zijn met een bezorgdienst."

Limburgse frites thuis bezorgd

“Toen de eerste lockdown werd aangekondigd zaten we met de handen in het haar”, zegt Pollaert nog duidelijk aangeslagen als hij er aan terug denkt. Maar bij de pakken neer zitten was voor hem geen optie. Ze besloten de deuren te sluiten voor twee weken om te inventariseren wat er nodig zou zijn om toch door te kunnen gaan. Al snel ontstond het idee om te gaan bezorgen. Eerst met eigen auto’s maar kort daarna werden er twee bezorgauto's aangeschaft.  Ook het kassasysteem ging op de schop, dat werkte niet goed met de nieuwe manier van werken.

Creativiteit, positiviteit en meer focus door corona

Hij gaat verder: “Het grootste succes is eigenlijk positief blijven en gewoon bezorgen.” Pollaert lacht er een beetje bij maar legt daarna verder uit: “Corona heeft ons wakker gemaakt om creatief te zijn en te blijven, anders zou ik nooit zijn begonnen met onze bezorgdienst." De grootste uitdaging nu is goed personeel vinden. Veel personeelsleden zijn uitgeweken naar andere sectoren omdat de horeca grotendeels stil viel.

Stille lokale kracht in het zonnetje

Uit onderzoek van RegioBank bleek eerder dat de ondernemer uit de regio het moeilijk vindt om successen te vieren. Ondanks velen van hen toch een goed corona-boekjaar hadden. Daarom trekt RegioBank deze zomer het land door om de lokale ondernemers, diens bescheiden successen en de coronalessen het niet zo bescheiden podium te geven dat ze verdienen.

"Zo staan ze toch even in de spotlight dat ze verdienen, ook al vinden de meeste van hen het niet zo nodig. Wij vinden het wel hoog tijd voor deze lokale ondernemer, die juist zo belangrijk is voor de vitaliteit van de buurt en nationale economie, om zichzelf en de krachtige corona-lessen kenbaar te maken. Ook de positieve successen mogen gedeeld, daar hoeven zij zich niet voor te schamen," aldus directeur van RegioBank, Rein Wispelweij. RegioBank roept met deze campagne op vooral lokaal te blijven kopen, juist nu het land en de grenzen weer langzaam open gaan.

Glossy fotograaf vereeuwigt bescheiden ondernemer uit regio

Voor de portretserie vroeg RegioBank lifestyle fotograaf Marie Wanders (bekend van haar werk voor &C, Het Parool en De Volkskrant) om drie van deze nuchtere ondernemers op eigen maar stralende wijze op de plaat te zetten deze zomer. De kleurrijke 'glam' stijl van Wanders contrasteert doorgaans met de no-nonsense stijl van de lokale ondernemers die door haar nu worden vereeuwigd op beeld. De hele serie is met name te volgen op de sociale kanalen van RegioBank.

Over RegioBank

RegioBank, is al ruim 100 jaar actief in de buurt. In kleine dorpen en kleine steden zijn de Zelfstandig Adviseurs van RegioBank een vertrouwd gezicht. Zij kennen hun klanten en weten hoe belangrijk een leefbare buurt is waar iedereen zich thuis voelt: bewoners, ondernemers, verenigingen en stichtingen. Om het buurtgevoel te vergroten steunt RegioBank samen met het Oranje Fonds lokale projecten. En regelt de klant zijn bankzaken gewoon in de buurt. Dat is RegioBank, de buurtzame bank. RegioBank is onderdeel van de Volksbank, samen met SNS, ASN Bank en BLG Wonen. Voor meer informatie: www.regiobank.nl.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.