Gepubliceerd op 3 mei 2021

Lime breidt aanbod uit door de overname van een Duits bedrijf, Userlike, en opent een nieuw kantoor in Keulen

Het CRM-bedrijf Lime Technologies welke haar hoofdkantoor heeft in Zweden, maar ook gevestigd is in Utrecht, heeft een overeenkomst bereikt met Userlike over het overnemen van de aandelen. Het doel van de overname is om het product portfolio van Lime uit te breiden en stelt Lime in staat om een nog sterkere Holistische oplossing te bieden. Daarnaast is de overname van Userlike ook een mooie springplank naar de Duitse markt en zal Lime een CRM vestiging in Keulen openen halverwege augustus dit jaar. De investering en expansie komen overeen met de bedrijfsstrategie en zal haar vermogen versterken om een steeds groter aantal bedrijven te helpen met het verbeteren van hun verkoop en klantenservice.

Lime neemt klanten chat oplossing over

Het snel groeiende SaaS bedrijf Userlike is een vooraanstaand klanten chat bedrijf in de Duitse markt. Het bedrijf is opgericht in 2011 met als doel om communicatie tussen bedrijven en klanten te verbeteren en simpeler te maken. Door het combineren van alle populaire chat kanalen – website chat, Whatsapp, Facebook messenger, SMS etc. – in één gedeelde inbox kunnen bedrijven makkelijk en handig support bieden tijdens de gehele ‘customer journey’. De overname van Userlike biedt Lime meer capaciteit in oplossingen in het gehele CRM aanbod, omdat deze chat functionaliteiten veel waarde creëren in het genereren van meer leads en in de klantenservice & support.

Userlike zal als opzichzelfstaand bedrijf blijven bestaan in de Lime Groep. De producten zullen afzonderlijk verkocht worden onder het merk Userlike. De functionaliteiten zullen ook worden geïntegreerd met de Lime CRM oplossing en aangeboden worden als add-ons bij Lime.

“Userlike is op een geweldig groei traject, met een stabiele groei van ongeveer 30% sinds 2014. Door het ondersteunen van hun met onze ervaring en kennis, samen met onze sterke sales en marketingorganisatie, creëren we nog betere omstandigheden voor snellere groei en expansie in nieuwe markten. Daarnaast zien we goede kansen om deze functionaliteit nu te kunnen aanbieden in onze eigen oplossingen” zegt Erik Syrén, CEO van Lime.

Doorgaande focus op internationalisering met een nieuw kantoor in Keulen

De overname van Userlike komt ook overeen met Lime’s aangekondigde internationaliseringsstrategie. Met een hoofdkantoor in Keulen, biedt Userlike een natuurlijk beginpunt voor de Duitse markt. Daarom zal Lime, in augustus van dit jaar, tevens de deuren openen van een nieuw kantoor in Keulen en zich focussen op het verkopen van Lime CRM oplossingen daar. “We gaan door met fors investeren, zelfs tijdens een pandemie, en we zijn klaar voor onze volgende markt buiten Scandinavië en Nederland. We zien Duistland als een uitdagende en grote CRM markt, met veel potentie voor ons aanbod. Nog meer focus op internationale groei zal één van mijn prioriteiten zijn in mijn toekomstige rol”, zegt Nils Olsson, de aankomende CEO van Lime.

Over Lime

Lime helpt klanten in het verbeteren van hun klantenservice en sales. Het bedrijf ontwikkelt en verkoopt digitale producten voor Customer Relationship Management – de ontwikkeling en het management van klantenrelaties. Lime is opgericht in 1990 en heeft meer dan 300 medewerkers in kantoren in Lund, Stockholm, Gothenburg, Gävle, Oslo, Kopenhagen, Utrecht en Helsinki. De klanten variëren van kleine verkoopbedrijven tot aan grote organisaties.

www.lime-technologies.nl