Gepubliceerd op 27 juli 2020

Hospitalitybureaus The Hospitalitist en Match gaan samen fusie aan

The Hospitalitist: sterke partner voor flexibele inzet van hospitalitymedewerkers

Met fusie zetten Match en The Hospitalitist vaart achter bestaande groeiambitie

The Hospitalitist en Match, twee gespecialiseerde bureaus voor flexibele inzet van hospitalitymedewerkers, fuseren en gaan verder onder de naam The Hospitalitist. De fusie zorgt voor extra slagkracht richting opdrachtgevers en een grotere, gezamenlijke pool van beschikbare talenten. De ambitie om hét gespecialiseerde bureau voor flexibele inzet van medewerkers bij hospitalitybedrijven in het hogere segment te worden, komt hiermee een stap dichterbij.

De fusiepartners zijn complementair en versterken elkaar. The Hospitalitist, dat voornamelijk dekking biedt in de Randstad en is opgericht in 2008, heeft met haar unieke werkwijze een sterke marktpositie verworven. Een kwalitatief team bouwen samen met opdrachtgevers, de planning geheel uit handen nemen en deel uitmaken van de operatie zijn daarin onderscheidende kenmerken. Match bestaat sinds 2017 en is vooral voor jonge talenten uit de regio Utrecht en Amersfoort een aansprekend bureau.

Ervaring en talent onder één dak

Sinds 2018 werken beide partijen al samen. Door de fusie komen de ervaring en bewezen kwalitatieve aanpak van The Hospitalitist samen met de brede beschikbaarheid van Match’ talenten. Zij vertegenwoordigen de nieuwe generatie. Er ontstaat één krachtig bureau met een groot, gezamenlijk klantenbestand. In het portfolio zitten bedrijven als Heineken, De Jaarbeurs, A’DAM Toren en Finley Het Witte Huis en evenementen als Lowlands, ADE en de Vrienden van Amstel Live.

In-house partnerships

The Hospitalitist presenteert zich overal in Nederland als partner van de hospitalitybranche. “We onderscheiden ons nadrukkelijk met kwalitatieve dienstverlening. In de horeca draait alles om mensen. Goede medewerkers zorgen voor een positieve uitstraling en gemiddeld hogere bestedingen. Dat gaat niet vanzelf, dat vereist intensieve begeleiding. Wij geloven daarom sterk in in-house partnerships. We zijn ter plekke onderdeel van de organisatie om echt te ontzorgen”, zegt Maarten Vooijs van The Hospitalitist.

Human capital benchmark

De ambitie van het nieuwe The Hospitalitist liegt er niet om. Pepijn Kooiman, oprichter van Match: “We willen de human capital benchmark van Nederland worden, niet meer en niet minder. Als het aan ons ligt worden we dé partij die verstand heeft van hoe je menselijk kapitaal optimaal inzet in serviceverlenende organisaties binnen Nederland. Deze ambitie hadden we allebei al en die wordt met de fusie alleen nog maar versterkt.”

Dynamische partner

Zelfs in het voorjaar van 2020, toen de maatregelen omtrent het coronavirus op hun top waren, bewees The Hospitalitist een dynamische partner van de hospitalitybranche te zijn. Ze droeg bij aan bundeling van krachten in roerige tijden. Met behulp van professionals uit het eigen netwerk initieerde The Hospitalitist onder de naam #rondjevandezaak hoogwaardige webinars, rondetafelsessies en talkshows. Vooraanstaande bedrijven namen hieraan deel, waaronder Postillion Hotels, Ron Blaauw en Madurodam, maar ook Seats2Meet, Hallmark en RAI.

Continuïteit

Maarten Vooijs: “We hebben in deze onzekere tijd voor de hospitalitybranche besloten om door te pakken en onze fusieplannen die we sinds het najaar van 2019 hebben, versneld uit te voeren. Samen zijn we sterker dan ieder afzonderlijk. Met onze onderscheidende aanpak en slagkracht zorgen we voor continuïteit, flexibiliteit en kwaliteit op de werkvloer. We vinden het belangrijk dat hospitalitybedrijven nu en in de toekomst op ons kunnen blijven bouwen.”