Diederik Chevalier nieuwe voorzitter Hockey Club Rotterdam

23 november 2017 16:26

Diederik Chevalier nieuwe voorzitter Hockey Club Rotterdam

Hockey Club Rotterdam heeft Diederik Chevalier op woensdagavond 22 november benoemd als nieuwe voorzitter. Na zijn voorganger Edwin Brouwers en de andere vertrekkende bestuursleden uitgebreid te hebben bedankt, deelde de Rotterdammer én eigenaar van social media bureau Somention, zijn ambities:

‘In de huidige maatschappij heerst een nieuwe dynamiek waarin social media vaak beeldbepalend zijn. De club is daarom geen vereniging meer, maar een community. Dit moet het bestuur goed begrijpen en nieuwe kansen pakken. Innovatie is niet alleen besteed aan een universiteitscampus of het hightech bedrijfsleven. Ook wij zullen deze trend op de juiste manier voor de hockey club moeten doorvertalen.”

Voorbeeldfunctie

Hockey Club Rotterdam is in 1973 ontstaan en was de eerste vereniging in Nederland met de beschikking over een kunstgrasveld. In 2001 werd het grootschalige nieuwe clubhuis aan de Hazelaarweg geopend. Chevalier wil komende jaren flink door blijven bouwen en voegt toe: “Bij een club als Rotterdam is het werk nooit af. Er is áltijd werk aan de winkel. Met de verhuizing naar deze locatie, nu zestien jaar leden, werd Hockey Club Rotterdam als de meest moderne hockeyclub van de wereld gezien. Nog steeds zijn we voor veel clubs, in binnen- en buitenland, hét voorbeeld voor wat betreft accommodatie én de fantastische combinatie tussen hockey en de topsport. Om deze vooraanstaande positie te behouden, moeten we de komende jaren flink wat werk verzetten.”

Over Somention

Diederik Chevalier is naast voorzitter van Hockey Club Rotterdam, oprichter van Somention. Het snel groeiende bedrijf verzorgt de social media en 24-uurswebcare voor grote partijen als onder andere Stokke, Pickwick, Royal Canin en Bepanthen. Het online marketing- en communicatiebureau heeft een team van 40 online experts. Met kantoren in Amsterdam, Rotterdam en Breda helpt Somention bedrijven om zich door middel van geïntegreerde digitale marketing te presenteren op social media kanalen als Instagram en Facebook.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.