Zelf passen printen te veel gedoe? Besteed het uit!

12 april 2024 11:12

Zelf passen printen te veel gedoe? Besteed het uit!

Als je in jouw bedrijf gepersonaliseerde plastic passen gebruikt, weet je hoeveel tijd het kan kosten om ervoor te zorgen dat de juiste pas bij de juiste persoon terechtkomt. Tijd die je liever besteedt aan je core business. Gelukkig kun je het fulfilment ook uitbesteden aan een specialist. Of het nu gaat om klantenkaarten, ledenpassen of toegangspassen, daar bespaar je veel tijd mee.

Stichting Het Nationale Park De Hoge Veluwe kiest ook voor dat gemak. Alle toegangspasjes voor jaarkaarthouders, sponsoren, onderzoekers, medewerkers en vrijwilligers worden gedrukt en verstuurd door het Groningse DCP, specialist in fulfilment. De persoonlijke jaarkaart wordt bedrukt met naam, relatienummer, geboortejaar én een pasfoto. Aan de hand van de pasfoto en de kleur van de kaart kunnen medewerkers van het Park snel zien of iemand toegang heeft tot het Park.

De voordelen van fulfilment uitbesteden

  • Alles-in-één: printen, personaliseren, matchen met brief en verzenden
  • Je bespaart veel tijd
  • Je hoeft zelf geen cardprinter aan te schaffen
  • Optimale drukkwaliteit
  • Geautomatiseerde uitwisseling mutaties
  • Jouw klanten hebben snel een nieuwe pas in huis

Zo pakt Het Nationale Park De Hoge Veluwe het aan

Als het Park in 2016 overstapt naar plastic passen beginnen ze in eerste instantie met een aantal cardprinters bij de balie van het Bezoekerscentrum. Daar worden de bezoekerspassen ter plekke geprint. Op zich werkt dat prima, maar het levert wel lange wachtrijen op aan het begin van elk nieuw jaar. Dat moet dus slimmer.


Aan de kleur en de icoontjes is te zien welke privileges een kaarthouder heeft

Fulfilment wordt uitgebreid

Omdat DCP toch al de toegangskaarten voor medewerkers en vrijwilligers drukt en verstuurt, besluit het Park het fulfilment verder uit te breiden. Met ongeveer 25 verschillende soorten abonnementen voor verschillende groepen bezoekers is dat best een uitdaging. Er is een aparte pas voor medewerkers en vrijwilligers. Maar ook bezoekers, relaties, onderzoekers, studenten en sponsoren hebben weer een eigen pas die wordt opgestuurd met een persoonlijke brief. Zijn er binnen een gezin meerdere kaarthouders? Dan worden alle kaarten samen in één envelop verstuurd.

Zo veel mogelijk geautomatiseerd

Om het proces soepel te laten verlopen, is alles zo veel mogelijk geautomatiseerd. Nieuwe online aanvragen worden dagelijks automatisch doorgezet naar de server bij DCP. Zij zorgen ervoor dat de kaart binnen 2 weken na aanvraag bij nieuwe klanten op de deurmat ligt. De kaarten voor vaste bezoekers, sponsoren, relaties, medewerkers en vrijwilligers worden jaarlijks vernieuwd. Het Park levert dan een database aan bij DCP. Zij drukken in een paar weken tijd zo’n 15.000 toegangskaarten voor het nieuwe jaar en zorgen ervoor dat ze op tijd bezorgd worden.

De cardprinters in het bezoekerscentrum worden alleen nog maar incidenteel gebruikt. Bijvoorbeeld als iemand zijn jaarkaart is verloren en zich daar meldt om een nieuwe te laten maken.

Tevreden over de samenwerking

Het Park is erg blij met de samenwerking met DCP. Zij hoeven geen losse verkoop meer te doen aan de balie. Omdat kaarthouders hun gegevens nu zelf invullen op de website, is er minder kans op fouten en hoeven bezoekers niet meer in de rij te staan voor een nieuwe toegangspas. Bovendien besparen ze zelf ook veel tijd.

Dit zegt het Hoofd Bezoekersmanagement over het uitbesteden van de complete fulfilment: “We hebben best een complex systeem. Door continu met DCP te kijken hoe we het databaheer nog beter kunnen inrichten, gaat het elk jaar nóg weer een stukje beter. Ze denken heel goed met ons mee.”

Wil jij ook fulfilment uitbesteden?

Dat kunnen wij ons goed voorstellen. Neem dan eens contact op met DCP in Groningen. Deze cardprinterspecialist weet precies welke cardprinter het beste past bij jouw bedrijf en kan jou ook de complete fulfilment uit handen nemen. Ze denken graag met je mee hoe ze het proces samen met jou kunnen stroomlijnen, zodat jij er geen omkijken naar hebt.

DCP
Aarhusweg 7
9723 JJ Groningen
Telefoon 050 579 00 84
E-mail info@dcp.nl
www.dcp.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.