
Welke kerstcommercial vind jij het beste? En welke komt er als winnaar uit de bus als we een kijkje nemen in het brein?
Met neuromarketing nemen we een kijkje in dat brein. Door middel van de wetenschappelijke gouden standaard, namelijk EEG, kunnen we aan de hand van hersengolven precies zien wat een kijker van een commercial ervaart.
Dit jaar hebben veel merken weer een kerstcommercial gemaakt. Zo haakte Bol.com in met een cross over met een knipoog naar Sinterklaas die nog niet vertrokken was. Andere merken hebben goed gekeken naar de succesformule van de Staatsloterij; ze haalden een dier erbij. Wordt de Hamster van Albert Heijn de nieuwe Frummel dit jaar?
Of neem ALDI. Waar ze goed hebben nagedacht over hun brand assets, en ze een winkelwagentje tot leven laten komen. Wordt de kijker hier emotioneel door meegenomen, of krijgen we een flatliner te zien in de breindata?
Ben je benieuwd welke reclame ons onderbewuste écht het meest meeslepend vindt? Tijdens de gratis neuromarketing webinar op 22 december onthult Unravel Research welke kerstcommercial het beste is - volgens het brein.
Neem een kijkje in de wereld van neuromarketing. In de lunch-webinar laten we je namelijk exact zien welke scènes heel goed werken én welke juist niet. Slaat een grap aan? Of geeft het brein geen kick?
En wat hadden de reclamemakers kunnen doen om hun commercial nog beter te maken? Doordat Unravel honderden reclames heeft geanalyseerd kunnen we namelijk precies vertellen wat waarschijnlijk beter had gewerkt. Met als resultaat, een effectievere reclame - gebaseerd op wetenschap.
Daarnaast pakken we dit jaar extra feestelijk uit. De beste 3 reclames krijgen namelijk een prijs uitgereikt.
Kijk mee naar de grote onthulling tijdens de gratis neuromarketing webinar op 22 december: De Beste Kerstcommercial van 2021 - volgens het brein.
Inschrijven kan eenvoudig door hier te klikken.

Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.