Wat is de kracht van relatiegeschenken en promotieartikelen?

9 januari 2023 09:30

Wat is de kracht van relatiegeschenken en promotieartikelen?

De markt voor relatiegeschenken en promotieartikelen is booming. Honderden miljoenen euro’s worden jaarlijks aan merchandising besteed. Dat er zoveel bedrijfscadeaus over de toonbank vliegen, komt niet uit de lucht vallen. Steeds meer bedrijven zijn zich bewust van de enorme impact van merchandising. 

De kracht van relatiegeschenken en promotiemateriaal  is groot. Dat blijkt uit recent onderzoek van de branchevereniging Platform Promotional Product. Neem alleen al het gegeven dat circa 90 procent van de veertienplussers ze dagelijks tegenkomt. Ook blijkt uit cijfers dat ontvangers de bedrijfscadeaus lang in het bezit houden. Daarbij is dit het enige reclamemedium waarbij de ontvanger ‘dankjewel’ zegt. Logisch dat relatiegeschenken een belangrijke factor zijn in de marketingstrategie.

Zeven redenen om relatiegeschenken te geven:

- Als bedankje.  Je personeel en relaties bedanken aan het eind van het jaar, is misschien wel de meest voor de hand liggende reden, niettemin zeer belangrijk. Want een blijk van waardering doet veel en is enorm belangrijk.

- Reclame voor je bedrijf. Of je nu gaat voor een sleutelhanger, pet, paraplu, tas of waterfles;  kies er voor deze te laten bedrukken. Bij relatiegeschenken met logo, wordt de ontvanger steeds positief geassocieerd met jouw merk of bedrijfsnaam. Je vergroot merk- en bedrijfsbekendheid.

- Versterkt je bedrijfsimago. Kies een relatiegeschenk dat jouw merk of bedrijfsimago ondersteunt. Heb je bijvoorbeeld duurzaamheid hoog in het vaandel staan, onderstreep dat met een artikel gemaakt van duurzaam materiaal. Wil je een onuitwisbare indruk achterlaten, pak dan uit met een origineel cadeau. Een sprankelende gadget, luxe present of een noviteit bijvoorbeeld. Ook promotiemateriaal zoals een bedrukte koffie-to-go beker draagt bij aan het bedrijfsimago.

- Blijvende herinnering aan bedrijf en/of merk. Waar reclameuitingen doorgaans vluchtig zijn, levert een relatiegeschenk met bedrijfslogo blijvende - of minimaal langdurige - attentiewaarde op. De keuze is enorm. Van bedrukte handdoeken, T-shirts, hoodies, waterflessen, ijskrabbers, mutsen en dekens tot en met keukenaccessoires.

- Promotiemateriaal voor nieuwe producten. Ideaal om een nieuwe product of dienst origineel en ludiek kracht bij te zetten. Wat te denken van een leuke sleutelhanger met jouw noviteit in mini- of gestileerde uitvoering, of een praktisch cadeau verpakt in een mooie doos, voorzien van een informatiebrochure over het nieuwste paradepaardje?

- Beloning voor uitzonderlijke prestaties.  Medewerkers die een uitzonderlijk prestatie hebben neergezet, of een buitengewone teamprestatie, of een uiterst geslaagde samenwerking met een relatie. Het zijn allemaal goede redenen om relaties of personeel in het zonnetje te zetten. Dit komt zeer zeker ten goede aan hun tevredenheid. 

- Regel van de wederkerigheid. Relatiegeschenken stellen de regel van wederkerigheid in werking. Dat wil zeggen, wanneer je iemand een plezier doet - iets schenkt - deze persoon zich verplicht voelt ooit iets terug te doen. Dus wat bij je te kopen. 

Hoe kies je de juiste promotieartikelen?

Een relatiegeschenk is een schot in de roos als het een glimlach tovert op het gezicht van de ontvanger. En hoe langer de glimlach blijft, hoe beter. Maar hoe weet je nu dat je de juiste keus maakt? Hoe profiteer je maximaal van de power van relatiegeschenken?

Hoe voorkom ik een kat in de zak , door iets te geven wat helemaal niet in goede aarde valt? Of wat van slechte kwaliteit is? Welke fraaie bedrukte relatiegeschenken onderstrepen mijn bedrijfsimago?

In de wirwar van opties je weg vinden is moeilijk. Gelukkig biedt dé specialist in relatiegeschenken en promotieartikelen uitkomst. Gift Campaign heeft alle kennis in huis. En natuurlijk een uitgebreid, actueel assortiment relatiegeschenken, dat perfect te personaliseren is.

De markt voor relatiegeschenken en promotieartikelen is booming. Honderden miljoenen euro’s worden jaarlijks aan merchandising besteed. Dat er zoveel bedrijfscadeaus over de toonbank vliegen, komt niet uit de lucht vallen. Steeds meer bedrijven zijn zich bewust van de enorme impact van merchandising. 

De kracht van relatiegeschenken en promotiemateriaal  is groot. Dat blijkt uit recent onderzoek van de branchevereniging Platform Promotional Product. Neem alleen al het gegeven dat circa 90 procent van de veertienplussers ze dagelijks tegenkomt. Ook blijkt uit cijfers dat ontvangers de bedrijfscadeaus lang in het bezit houden. Daarbij is dit het enige reclamemedium waarbij de ontvanger ‘dankjewel’ zegt. Logisch dat relatiegeschenken een belangrijke factor zijn in de marketingstrategie.

Zeven redenen om relatiegeschenken te geven:

- Als bedankje.  Je personeel en relaties bedanken aan het eind van het jaar, is misschien wel de meest voor de hand liggende reden, niettemin zeer belangrijk. Want een blijk van waardering doet veel en is enorm belangrijk.

- Reclame voor je bedrijf. Of je nu gaat voor een sleutelhanger, pet, paraplu, tas of waterfles;  kies er voor deze te laten bedrukken. Bij relatiegeschenken met logo, wordt de ontvanger steeds positief geassocieerd met jouw merk of bedrijfsnaam. Je vergroot merk- en bedrijfsbekendheid.

- Versterkt je bedrijfsimago. Kies een relatiegeschenk dat jouw merk of bedrijfsimago ondersteunt. Heb je bijvoorbeeld duurzaamheid hoog in het vaandel staan, onderstreep dat met een artikel gemaakt van duurzaam materiaal. Wil je een onuitwisbare indruk achterlaten, pak dan uit met een origineel cadeau. Een sprankelende gadget, luxe present of een noviteit bijvoorbeeld. Ook promotiemateriaal zoals een bedrukte koffie-to-go beker draagt bij aan het bedrijfsimago.

- Blijvende herinnering aan bedrijf en/of merk. Waar reclameuitingen doorgaans vluchtig zijn, levert een relatiegeschenk met bedrijfslogo blijvende - of minimaal langdurige - attentiewaarde op. De keuze is enorm. Van bedrukte handdoeken, T-shirts, hoodies, waterflessen, ijskrabbers, mutsen en dekens tot en met keukenaccessoires.

- Promotiemateriaal voor nieuwe producten. Ideaal om een nieuwe product of dienst origineel en ludiek kracht bij te zetten. Wat te denken van een leuke sleutelhanger met jouw noviteit in mini- of gestileerde uitvoering, of een praktisch cadeau verpakt in een mooie doos, voorzien van een informatiebrochure over het nieuwste paradepaardje?

- Beloning voor uitzonderlijke prestaties.  Medewerkers die een uitzonderlijk prestatie hebben neergezet, of een buitengewone teamprestatie, of een uiterst geslaagde samenwerking met een relatie. Het zijn allemaal goede redenen om relaties of personeel in het zonnetje te zetten. Dit komt zeer zeker ten goede aan hun tevredenheid. 

- Regel van de wederkerigheid. Relatiegeschenken stellen de regel van wederkerigheid in werking. Dat wil zeggen, wanneer je iemand een plezier doet - iets schenkt - deze persoon zich verplicht voelt ooit iets terug te doen. Dus wat bij je te kopen. 

Hoe kies je de juiste promotieartikelen?

Een relatiegeschenk is een schot in de roos als het een glimlach tovert op het gezicht van de ontvanger. En hoe langer de glimlach blijft, hoe beter. Maar hoe weet je nu dat je de juiste keus maakt? Hoe profiteer je maximaal van de power van relatiegeschenken?

Hoe voorkom ik een kat in de zak , door iets te geven wat helemaal niet in goede aarde valt? Of wat van slechte kwaliteit is? Welke fraaie bedrukte relatiegeschenken onderstrepen mijn bedrijfsimago?

In de wirwar van opties je weg vinden is moeilijk. Gelukkig biedt dé specialist in relatiegeschenken en promotieartikelen uitkomst. Gift Campaign heeft alle kennis in huis. En natuurlijk een uitgebreid, actueel assortiment relatiegeschenken, dat perfect te personaliseren is.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.