Voordeel van tickets verkopen met tijdsloten

7 juli 2020 10:59

Voordeel van tickets verkopen met tijdsloten

De gehele evenementenbranche, attractie- en speelparken, musea en tal van vergelijkbare instellingen hebben een harde knal gekregen vanwege de Coronacrisis. Ook de aanbieders van ticketsystemen zagen van de één op de andere dag het aantal verkochte tickets kelderen en daarmee hun omzet. Immers voor elk verkochte ticket krijgen de aanbieders van ticketshops een bedrag, dat meestal is verwerkt in de servicekosten.

Voorzichtig worden er weer evenementen georganiseerd en is het verkopen van een beperkt aantal tickets in een bepaald tijdslot ineens van groot belang gebleken, ook voor doorlopende activiteiten zoals attractie-, speelparken en musea.

Wat zijn tijdsloten?

Tijdsloten, ook wel ‘time slots’ genoemd, zijn een manier om de bezoekersstroom te reguleren. Als in een gebouw maximaal 30 personen zijn toegestaan en ze verblijven daar maximaal een uur dan is het mogelijk om met een ticketsysteem te werken dat ieder uur maximaal 30 bezoekers toestaat. Op deze manier kan geheel automatisch de bezoekersstroom worden gereguleerd.

Verkoop van tickets in de ‘1,5-metersamenleving’

Ondernemers zijn vindingrijk gebleken in de nieuwe ‘1,5-metersamenleving’. Zo ook bij het verkopen van e-tickets. Ticketverkoop platform Flextickets biedt de mogelijkheid om zelf eenvoudig tickets te verkopen en een maximaal aantal beschikbare tickets in te stellen voor een locatie, dag of tijdstip. Ondernemers worden in sommige gevallen zelfs verplicht gesteld om te werken met online reserveringen. “Het werken met tijdsloten was al jaren een uniek verkoopargument van Flextickets. Tegenwoordig hebben veel ticketsystemen deze functionaliteit ook geïmplementeerd. Er zijn mooie ontwikkelingen op dit gebied en het blijft een uitdaging om dergelijke ontwikkelingen zo eenvoudig mogelijk te kunnen presenteren aan de uiteindelijke klant, degene die de kaartjes besteld.”.

Zelf online tickets verkopen

Als organisator weet u waarschijnlijk als geen ander hoeveel er geregeld moet worden om alles op vlekkeloos te laten verlopen. Kies een professionele ticketservice waarmee u zelf de online kaartverkoop kunt regelen. Met handige marketing acties kunt u al in een vroeg stadium kaarten verkopen. Geen risico op verlies van tickets bij bijvoorbeeld slecht weer. Houd overzicht over de verkoop en gebruik acties of kortingscodes om de kaartverkoop te stimuleren.

Kosten per boeking of per ticket?

Het gebruik van het ticketsysteem is doorgaans gratis voor organisatoren. Mits de servicekosten worden doorberekend aan de bezoeker. Flextickets hanteert als één van de weinige aanbieders een vergoeding per boeking en niet per ticket. Stel er worden in één bestelling meerdere tickets gekocht, dan zit zowel de bezoeker én de organisator niet te wachten om voor ieder ticket servicekosten te betalen, toch?

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.