
De Kracht van Account-Based Marketing
Leadgeneration is uit. ABM heeft de toekomst Internationaal geschoolde marketeer Pierre Vanderfeesten deelt zijn methode waardoor bedrijven er morgen succesvol mee aan de slag kunnen.
‘De B2B koopreis is de afgelopen jaren flink veranderd. Door data te vertalen naar inzichten kunnen bedrijven hun marketing- en salesresources gericht inzetten op klanten die er echt toe doen. Om ze vervolgens op een persoonlijke manier over de streep te trekken. Dit boek is een uitstekend vertrekpunt om hiermee aan de slag te gaan.’ Paul van Keeken – Head of Marketing Adobe Benelux
• 77% ziet groei van de omzet
• 72% zegt dat ABM een hogere ROI oplevert
• 66% zegt dat ABM de afstemming tussen marketing en sales aanzienlijk verbetert
*bron momentumitsma.com
Grote Amerikaanse bedrijven zoals Salesforce en Hubspot passen ABM - een strategie voor B2B-marketing waarbij bedrijven hun marketinginspanningen richten op individuele accounts in plaats van op grote groepen of de hele markt en bewezen effectiever dan leadgeneration - al langer toe.
En toch staart 95% van de Nederlandse en Belgische B2B bedrijven zich hier nog steeds blind op.
Pierre Vanderfeesten laat in Verblind door leads zien waarom leadgeneratie in de meeste gevallen niet meer logisch is, op welke manieren je slimmer koopsignalen kunt herkennen en hoe Marketing en Sales als een geoliede machine kunnen samenwerken.
Na het lezen van Verblind door leads weet elke marketeer:
- Waarom ABM beter werkt dan leadgeneratie
- Hoe ze koopsignalen kunnen herkennen op basis van data en zonder contactformulieren!
- Hoe marketing & sales effectief samenwerken op accounts die koopsignalen afgeven
Hoe ze deze accounts met een gepersonaliseerde aanpak succesvol over de streep trekken.
Bovendien bevat elk hoofdstuk een oefening, waarmee de theorie direct toegepast kan worden in de eigen organisatie.
Pierre Vanderfeesten is een bekende naam in de wereld van B2B-marketing. Met jarenlange ervaring bij diverse bedrijven, zowel nationaal als internationaal, heeft hij een uitgebreide kennis opgebouwd op het gebied van marketing. Als interim marketing lead heeft hij snelgroeiende bedrijven zoals Adobe, OneWelcome en GoodHabitz begeleid bij hun transformatie van Leadgeneratie naar Account-Based Marketing. In zijn boek staan bijdrages van bekende marketeers waarmee hij werkte als Milan Hofmans, Chief Marketing Officer bij GoodHabitz, en Mark Appel, Chief Marketing Officer bij Backbase (voorheen CMO bij Exact en CM.com).
Verblind door leads | Pierre VanderFeesten |€ 24,95 | ISBN 9789493282223 | bij S2Uitgevers.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.