
In 2007 opende merkbureau Factor Tachtig de deuren in Liempde. Elf jaar later verruilden zij het landelijke geboorteplaatsje voor het stedelijke Eindhoven. Een stad die met haar domeinen technologie, kennis en design perfect aansluit bij het werkveld van Factor Tachtig. Dat de bedrijfsnaam ‘international proof’ moest zijn, daar stond niemand bij stil toen deze gekozen werd. Gelukkig bleek ‘tachtig’ juist onderscheidend te zijn voor internationals: het woord grijpt de aandacht. En maar goed ook!
Internationale focus
Nederland zit niet stil en zeker de lokale hightech bereikt internationale markten. Over de hele wereld worden Eindhovense bedrijven gevonden. Daarmee neemt het belang van een internationale focus en de Engelse taal steeds meer toe. Het aantal expats is enorm toegenomen, het aangrenzende Veldhoven wordt ook wel de ‘expathoofdstad’ van Nederland genoemd.
Daar gaat Factor Tachtig in mee. Zijn zijn net zo divers en internationaal, als de stad waarin zij gevestigd zijn. Er trekken veel internationals naar de grote techbedrijven in de regio, en zij nemen vaak hun partners met zich mee naar Nederland. Daar zit ook veel talent tussen. Zo verrijkte Factor Tachtig het team met twee internationale collega’s: Pratibha uit India en Grace uit de Verenigde Staten. Met hen aan boord is het kantoor een heuse bilingual agency geworden. Steeds meer klanten willen een internationaal publiek bereiken, en daar kan Factor Tachtig nu nog beter bij helpen.
Een bilingual-totaal-aanpak
Maar wat betekent dat, een bilingual agency zijn? Zij onderscheiden zich door een bilingual-totaal-aanpak. Dat wil zeggen dat alle collega’s van Factor Tachtig inzetbaar zijn voor bilingual projecten. Of het nu gaat om het bepalen van een strategie met een brand specialist, het schrijven van Engelstalige copy of om het uitwerken van een visueel ontwerp: bij Factor Tachtig ben je altijd in goede handen. Dit maakt hen een volledig Engelstalige marketing- en communicatiepartner.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.