Scale up Stoov® warmtekussen versnelt groei met investering van Nederlands MerkGoed

2 juli 2021 10:27

Scale up Stoov® warmtekussen versnelt groei met investering van Nederlands MerkGoed

Het Nederlandse merk Stoov®, ontwikkelaar van de design draadloze warmtekussens is de afgelopen jaren uitgegroeid tot markleider. Met de investering van de participatiemaatschappij Nederlands MerkGoed gaat Stoov® haar internationale groei verder versnellen.

Stoov® ontwikkelt en verkoopt via een direct to consumer businessmodel oplaadbare warmtekussens en -dekens voor binnen en buiten. Deze zijn te gebruiken op het terras, achter een bureau, in de leesstoel, op de boot, in de klassieke auto als stoelverwarming of om in de late uurtjes de kamertemperatuur wat lager te zetten.

Als grondlegger van design warmtekussens groeit Stoov® sterk en heeft het inmiddels een leidende positie opgebouwd in West-Europa. Er liggen talrijke kansen, zeker nu terrasverwarmers en heaters meer en meer ter discussie staan. Stoov® verwarmt immers het lichaam , in plaats van de lucht. Zo kunnen meer mensen er op een duurzame manier warm bij zitten.

Oprichter van Stoov®, Teun van Leijsen. “Na twee succesvolle crowdfunding campagnes bleek deze manier van financieren ontoereikend om onze groeiambities te realiseren. We zijn op zoek gegaan naar de juiste investeerder om onze merkvisie en -strategie te ondersteunen met kapitaal, kennis en het juiste netwerk. Nederlands MerkGoed sluit daar perfect op aan”.

Investeerder Nederlands MerkGoed (NMG) richt zich op versnelde groei van onderscheidende consumentenmerken. Naast bedrijven als Passa Sports (oa TennisDirect), Nomad, Ranja en BenBits, is Stoov® volgens Investment Partner Jochem Schouten een mooie aanwinst: “Deze participatie past perfect binnen onze strategie, waarbij we ons richten op kansrijke bedrijven in leisure en food met gezonde of duurzame proposities. Stoov® is een hard groeiend bedrijf, met een sterk team en een duurzaam product met enorm veel potentie. In combinatie met onze expertise op het gebied van merken, e-commerce en internationalisering zien wij een mooie toekomst voor Stoov®.”

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.