Ryanair breidt winternetwerk uit naar Jordanië met 18 routes die Amman verbinden met 12 EU-landen

24 oktober 2025 11:01

Ryanair breidt winternetwerk uit naar Jordanië met 18 routes die Amman verbinden met 12 EU-landen

Europa's nummer 1 luchtvaartmaatschappij versterkt toeristische banden met Jordanië door een top winterdienstregeling met 300.000 zitplaatsen en een nieuw investeringsplan voor de lange termijn.

Ryanair, de nummer 1 luchtvaartmaatschappij van Europa, kondigde vandaag een top winterdienstregeling voor Amman aan, met meer dan 300.000 zitplaatsen naar 18 bestemmingen en verbindingen tussen Jordanië en 12 EU-landen, waaronder Oostenrijk, België, Frankrijk, Duitsland en Spanje.

Het snelle herstel van alle activiteiten van Ryanair op de luchthaven van Amman weerspiegelt de pro-business instelling van de Jordaanse regering en de pragmatische steun van de luchthaven. Het versterkt de positie van Jordanië als een van de meest aantrekkelijke en toegankelijke toeristische bestemmingen in het Midden-Oosten. Ryanair bevestigde opnieuw zijn inzet om inkomend toerisme en economische groei te stimuleren door de laagste tarieven van Europa aan te bieden. Hierdoor kunnen bezoekers meer uitgeven in lokale hotels, restaurants en andere dienstverlening in Jordanië, wat de lokale bedrijven rechtstreeks ondersteunt en bijdraagt aan de werkgelegenheid.

Ryanair onthulde ook een ambitieus investeringsvoorstel voor het Hasjemitisch Koninkrijk Jordanië, dat voorziet in een toename van het jaarlijkse verkeer met 360% tot 3 miljoen zitplaatsen, 50 directe verbindingen van Europese steden naar Jordanië, nieuwe vluchten naar Marka (Amman) Airport en het behoud van diensten naar Aqaba het hele jaar door.

De CEO van Ryanair, Eddie Wilson, zei, "Ryanair kondigt met veel plezier de terugkeer aan vanaf oktober van alle vluchten naar Jordanië, onderstreept door een top dienstregeling voor de winter naar Amman. Met 84 wekelijkse vluchten verspreid over 18 routes naar 12 Europese landen, zoals Oostenrijk, België, Frankrijk, Duitsland en Spanje, zal Ryanairs investering ervoor zorgen dat Jordanië deze winter een belangrijke toeristische bestemming blijft, wat zorgt voor betere verbindingen, meer toerisme en economische groei met de laagste tarieven van Europa.

De snelle terugkeer van Ryanair naar Jordanië stoelt op een langdurig partnerschap van Ryanair met het Koninkrijk Jordanië. De groeistrategie van het land zorgt ervoor dat Jordanië de belangrijkste toeristische bestemming in het Midden-Oosten blijft. Daarnaast zijn we ook verheugd over ons nieuw investeringsvoorstel dat het Ryanair-verkeer naar Jordanië zal doen toenemen tot 3 miljoen zitplaatsen per jaar en 50 directe verbindingen zal opleveren, verspreid over de luchthavens van Amman, Marka en Aqaba. Hiermee worden de werkgelegenheid, het toerisme en de economische groei gestimuleerd.

"We kijken ernaar uit om met het Hasjemitisch Koninkrijk Jordanië samen te werken om dit opwindende plan te realiseren en miljoenen passagiers uit heel Europa de rijke cultuur en unieke geschiedenis van Jordanië te laten ontdekken."

De Jordaanse minister van Toerisme en Oudheden, Dr. Emad Hijazeen, zei: "De aankondiging vandaag over de 18 Ryanair-routes naar Amman voor het winterseizoen 25/26 vormt een werkelijk uitzonderlijke mijlpaal voor de luchtvaart- en toerisme sector in Jordanië'.

Deze uitbreiding versterkt niet alleen de positie van Jordanië als belangrijk knooppunt voor toerisme en investeringen in de regio, maar speelt ook een cruciale rol in de ondersteuning van onze nationale economie en het creëren van nieuwe kansen in de hele toeristische waardeketen.

Onze samenwerking met Ryanair, die in 2018 begon, is uitgegroeid tot een voorbeeld van succesvolle samenwerking gebaseerd op vertrouwen, veerkracht en een gedeelde visie."

De directeur van Jordan Tourism Board, Dr. Abdul Razzaq Arabiyat, zei: "Sinds het begin van onze samenwerking in 2018 is Ryanair een essentieel strategisch instrument geweest bij het promoten van Jordanië als een sterk concurrerende en toegankelijke bestemming voor Europese reizigers.

Samen hebben we uitzonderlijke resultaten geboekt: sinds de start van dit strategische partnerschap hebben we meer dan een miljoen bezoekers uit heel Europa kunnen verwelkomen, we hebben de doelmarkten gediversifieerd en Jordanië geholpen om meerdere seizoenen lang recordaantallen toeristen te bereiken.

Naast routes en capaciteit hebben onze gezamenlijke marketinginitiatieven en -campagnes sinds 2018 een werkelijk transformerende rol gespeeld in de wereldwijde positionering van Jordanië. We hebben het land neergezet als een niet te missen bestemming voor elk type reiziger, van culturele ontdekkingsreizigers tot avonturiers en gezinnen. Deze initiatieven worden zorgvuldig gelokaliseerd, vertaald en afgestemd op elke markt in de eigen taal. Zo wordt maximale impact, relevantie en efficiëntie gegarandeerd bij het bereiken van diverse doelgroepen in heel Europa."

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.