PPRO lanceert 2021 Payment Almanac om regionale betalingstrends te belichten

26 oktober 2021 15:34

PPRO lanceert 2021 Payment Almanac om regionale betalingstrends te belichten

Digitale betalingen in Europa zullen de komende 5 jaar met 70% groeien, zo blijkt uit nieuw onderzoek

PPRO, de toonaangevende wereldwijde aanbieder van lokale betalingsinfrastructuur, heeft vandaag de 2021-editie van zijn Payment Almanac uitgebracht.

Aangezien de voorspelling is dat de waarde van het wereldwijde e-commerce landschap in 2025 6,9 biljoen US dollar zal zijn, verwachten consumenten aankopen te kunnen doen met de betaalmethode van hun voorkeur. Toch ontbreekt het veel bedrijven nog aan de kennis, licenties en technologie om lokale transacties uit te voeren. Daarom biedt PPRO's 2021 Payment Almanac uitgebreid onderzoek naar lokale betaalmethoden, consumentengedrag, e-commerce data, trends en voorspelde marktgroei voor meer dan 150 landen.

Voor payment service providers en andere bedrijven met betaalplatformen is het uitdagend om alternatieve en lokale betalingen mogelijk te maken - daarvoor is kennis nodig van lokale betalingsculturen, regelgeving en betaalmethoden die voor elke markt verschillend zijn. Aangezien 77% van de wereldwijde online aankopen niet met een internationale creditcard wordt gedaan, maar met een lokale betaalmethode, biedt de Almanac de e-commerce industrie een hulpmiddel om het betalingslandschap beter te begrijpen, meer te leren over toekomstige trends en tegemoet te komen aan de behoeften van hun doelgroep.

Tijdens de pandemie hebben veel ondernemers, vooral in de VS, hun e-commerce aanwezigheid wereldwijd uitgebreid. Voor bedrijven die een nieuwe markt willen ontsluiten, zal de Payment Almanac helpen bij het verfijnen van hun grensoverschrijdende strategie door een analyse te bieden van de markttrends en betaalmethoden in elke regio.

Enkele van de belangrijkste bevindingen per regio uit de Almanak zijn:

Europa:

  • Het totale gebruik van digitale betalingen in Europa zal tussen 2020 en 2025 naar verwachting met 70% toenemen.
  • West- en Centraal-Europeanen betalen voor 45% van de online aankopen met een credit of debit card. De op een na populairste betaalmethode is bankoverschrijving, die consumenten bij 25% van de online aankopen gebruiken, gevolgd door e-wallets, die goed zijn voor 23% van de online transacties.
  • In 2020 is het volume van e-commerce verzendingen in Europa met 149% gestegen voor intra-Europese aankopen en met 123% voor cross-border aankopen die het continent binnenkomen.
  • De e-commercemarkt in het Verenigd Koninkrijk is 282,8 miljard dollar (243,5 miljard EURO) waard en dit cijfer zal naar verwachting groeien tot 355,0 miljard dollar (305,7 miljard EURO) in 2025.
  • 32% van de consumenten in het Verenigd Koninkrijk vertrouwt op verschillende wallets voor betalingen, en met de dominantie van het Verenigd Koninkrijk als de top e-commerce markt, is het waarschijnlijk dat mobiele en wallet betaalmethoden zullen blijven groeien.
  • 24% van de transacties in Oost-Europa gebeurt contant, terwijl West-Europa sterk afhankelijk is van betalingen via bankoverschrijving.

Noord-Amerika:

  • In de VS gevestigde ondernemers blijven wereldwijd topverkoper, goed voor bijna 50% van de grensoverschrijdende e-commerce-aankopen in Canada, Mexico, Zuid-Korea en Brazilië.
  • In Canada, waar 49% van de grensoverschrijdende winkelactiviteiten uit de Verenigde Staten komt, is 23% van de transacties afkomstig van digitale wallets. Voor in de VS gevestigde ondernemers betekent dit dat zij Canadese consumenten de mogelijkheid moeten bieden om populaire lokale methoden zoals paysafecard, paysafe:cash en Hyperwallet te gebruiken.
  • Populaire lokale betaalmethoden zoals Buy-in-4 van PayPal, AfterPay, Venmo en andere blijven in populariteit toenemen, gedreven door de Buy Now Pay Later (BNPL) trend binnen e-commerce transacties.

Azië-Pacific (APAC):

  • 60% van de consumenten in de APAC-regio voert betalingen uit met digitale wallets, meer dan elke andere regio.
  • 72% van de betalingstransacties in China wordt gedaan met wallets zoals Alipay en WeChat Pay, en met 17% van de grensoverschrijdende transacties afkomstig uit de VS, is dit een groeiende regio voor in de VS gevestigde ondernemers.
  • 42% van de Australische e-commerce activiteit is cross-border, aangezien Australië en Nieuw-Zeeland blijven groeien naar een belangrijk e-commerce-hub voor de hele wereld.

Latijns-Amerika (LATAM):

  • 14% van de transacties in LATAM zijn bankoverschrijvingen en 60% zijn card-based, wat wijst op de populariteit van lokale bankkaarten en betaalmethodes zoals Boleto Bancário, PIX en Oxxo.
  • Vergelijkbaar met andere landen in LATAM, groeide de e-commerce in Argentinië alleen al in 2019 met 76% en deze is nog steeds groeiende, waarbij 71% van het e-commerce verkeer cross-border is.
  • De unbanked populatie in gebieden zoals Brazilië neemt af als gevolg van overheidsmaatregelen tijdens de COVID-19-pandemie en een toegenomen afhankelijkheid van opkomende betaalmethoden zoals e-wallets, plus een groeiende afhankelijkheid van e-commerce.

"De realiteit van het huidige e-commerce landschap is dat merken niet langer gebonden zijn aan één land of regio, maar in plaats daarvan zaken doen over verschillende grenzen heen," zegt Claire Gates, Chief Commercial Officer. "Deze toename in grensoverschrijdende e-commerce en de toename van niche lokale betaalmethoden heeft de uitdaging voor bedrijven die transacties eenvoudig en veilig willen maken, geïntensiveerd. De 2021 Payment Almanac biedt niet alleen een hulpmiddel om consumententrends in elk land beter te herkennen, maar laat ook zien hoe de complexiteit van betalingen toeneemt. Merken moeten deze regionale verschillen begrijpen als ze nieuwe klanten willen veroveren."

Voor meer informatie over PPRO en toegang tot de regionale e-commerce rapporten, bezoek https://www.ppro.com/insights/.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.