
Paul Schukkert, tot voor kort commercieel directeur van Springbok, stapt over naar Maxlead om ook daar de functie van CCO te gaan bekleden.
Abovo Maxlead maakte die overstap kort voor het weekend bekend’. In de woorden van directeur Willem-Albert Bol: ‘een topper uit online performanceland’.
“In zijn nieuwe rol krijgt Schukkert de commerciële eindverantwoordelijkheid over het performancemarketingbureau in Oegstgeest. Hij treedt toe tot het managementteam van zowel Maxlead als de Abovo Maxlead groep. Hij zal in het commercieel beleid nauw samenwerken met Rein Vogel, CCO Abovo Media. Door deze aanpassing in de accountstructuur wil het bureau nog meer focus aanbrengen op bestaande en nieuwe klanten.”
De nieuwe CCO bekleedde in de dertien jaar hiervoor verscheidene leidende commerciële posities bij Searchresult, Adeptiv en Spingbok.
Interessant artikel? Deel het:
Gerelateerde berichten
25 jaar Skopos: samen steeds beter
Deze maand is het precies 25 jaar geleden dat Skopos het levenslicht zag. Samen met twee compagnons startte directeur Gerrit Vixseboxse het bedrijf vanuit Borne. “Die compagnons kende ik van het logistieke adviesbureau waar ik hiervoor werkte. Toen dit bedrijf failliet ging, zijn wij met z’n drieën verdergegaan, en na één jaar met z’n tweeën. De naam Skopos vond ik in het Griekse woordenboek. Het betekent verkenner en gids: precies de rollen die wij vervullen. Wij zien wat anderen nog niet zien en nemen mensen bij de hand om daar te komen.” Net een klussenbus Vrij snel na de start verhuisde Skopos van Borne naar het BTC-gebouw in Enschede. Daar meldde ook de eerste medewerker zich. Korte tijd later startten Henk en Monique Dijksterhuis bij Skopos, die beiden nog steeds bij ons werken. “Dit was het begin van onze groei - en niet alleen qua personeelsbestand”, vertelt Gerrit. “De orderportefeuille liep steeds voller, en we vonden alles even leuk. Overheid, semi-overheid, zorg… We waren net een klussenbus: alles wat op ons pad kwam, pakten we op. Dat zorgde wel voor uitdagingen. Zonder focus is het immers lastig om jezelf naar buiten te profileren en ook intern was ons specialisme niet altijd duidelijk.” De softwareleverancier die rake dingen zei Groeien zonder echte focus dus. Dit veranderde toen Gerrit Ruud Haring leerde kennen, die inmiddels al acht jaar mededirecteur is. Daarover later meer, want hoe is Ruud eigenlijk bij Skopos betrokken geraakt? Gerrit vertelt: “Op een gegeven moment kregen mijn toenmalige compagnon en ik een verschil van inzicht en zijn onze wegen gescheiden. Zes jaar lang heb ik alleen aan het roer gestaan, maar vooral in de bankencrisis gaf het eigenaarschap in m’n eentje mij te weinig energie - van nature speel ik liever tweede viool. Maar wat was nu wijs: fuseren met een ander bedrijf of een nieuwe compagnon zoeken? Tijdens een Skopos-strategiesessie heb ik twee directeuren uitgenodigd van buiten ons bedrijf: eentje die de ERP-markt goed kende en een eigenaar van een productiebedrijf. Ruud Haring, de ERP-ervaringsdeskundige, zei tijdens de sessie zóveel rake dingen dat ik dacht: “Hem moet ik aan boord halen.” En zo geschiedde.” Focus op het bedrijfsleven “Ruud komt zelf uit de industrie en wilde geen klussenbus zijn. Met zijn komst hebben we dan ook focus aangebracht. We zijn gestopt met projecten voor de zorg en de overheid en zijn ons volledig gaan focussen op productie- en handelsbedrijven”, zegt Gerrit. “Dat deed voor mij wel even zeer. De ambulancesector was bijvoorbeeld een nichemarkt van het eerste uur. Bijna alle 25 ambulancediensten in Nederland hadden we in de loop der jaren bediend. Zo’n loyale groep klanten afstoten is niet leuk. Maar deze focus aanbrengen was destijds wél nodig voor ons voortbestaan.” Selectie én implementatie Naast de vernieuwde focus op het bedrijfsleven, veranderde met de komst van Ruud ook de inhoud van de dienstverlening. Daar werd het team natuurlijk op aangepast - een team dat anno 2023 uit 25 specialisten bestaat. Ruud vertelt: “Voorheen deed Skopos vooral de procesanalyse en daaropvolgend de pakketselectie. Op een gegeven moment zijn we daarnaast steeds meer implementatietrajecten gaan doen, en dat heeft ons geen windeieren gelegd. Dat we volledig onafhankelijk de implementatie begeleiden, maakt ons namelijk beter in het selectieproces en andersom. Daarnaast verbeteren we zo niet alleen de software, maar maken we bij klanten ook de processen beter en de mensen slimmer.” ‘Samen steeds beter’ Dit sluit perfect aan bij de nieuwe pay-off van Skopos: ‘Samen steeds beter’. Processen en mensen verbeteren, zodat klanten alles uit hun nieuwe softwarepakket kunnen halen: dáár draait het om. Gerrit: “Business software is voor veel mensen vaag en ongrijpbaar - ze zien niet wat het kan brengen. Onze rol is om aan het management uit te leggen wat het is, wat de consequenties zijn en wat het kan opleveren. Als de directie zich namelijk genoeg bewust is van alle mogelijkheden en kansen, krijgen key-users de ruimte om kritisch naar processen te kijken. En dat willen we graag, want deze mensen zijn belangrijk voor de processen van vandaag, morgen én volgend jaar. Hoe slimmer die processen zijn ingericht, hoe meer de organisatie uiteindelijk de vruchten plukt van de nieuwe business software.” Applicatiearchitectuur: de toekomst Business software inderdaad, want de tijd dat Skopos alleen ERP-software selecteerde en implementeerde, ligt inmiddels ver in het verleden. Gerrit: “Vroeger was ERP moeilijk te koppelen met andere systemen, en daardoor had deze software het rijk alleen. In de loop der jaren is het steeds gemakkelijker geworden om additionele software toe te voegen, denk aan een CRM- of MES-systeem.” “Applicatiearchitectuur is de toekomst”, vult Ruud aan. “‘Breng ons live met een nieuw ERP-systeem’ is dan ook een opdracht die we steeds minder vaak horen - en gelukkig maar. Met die opdracht doen klanten ons en vooral ook zichzélf namelijk tekort. Veel liever vragen wij door op de ambities van een klant: welke business software is nodig om die te behalen? Onze scope is daarmee verbreed van kernprocessen als verkoop, financiën, inkoop, logistiek en productie naar alle bedrijfsprocessen in een organisatie. Dat maakt dat wij voor klanten steeds vaker een partner zijn tijdens hun complete digitale transformatie.” Het 26ste levensjaar en verder De slogan ‘Samen steeds beter’ geldt overigens ook in de samenwerking met die klanten, die vaak langdurig is. “We hebben verschillende opdrachtgevers die jaar in, jaar uit zaken met ons doen. We mogen hen scherp houden en zijn hun trusted advisor - degene die ze bellen als ze met een ingewikkelde vraag of lastig dilemma zitten. We zijn er trots op dat we in de loop der jaren veel van dit soort sterke klantrelaties hebben opgebouwd”, vertellen Gerrit en Ruud. “Daarnaast staan we bekend om onze diepgaande expertise, onze stevige footprint, ons sociale karakter en ons pragmatisme. Ons 26ste levensjaar gaan we in met een nieuwe huisstijl en een website waar dit allemaal op samenkomt. Stay tuned, want we zijn klaar voor de toekomst!”
Moore MTH en KroeseWevers gaan samenwerken en tekenen intentieverklaring voor fusie
Foto: links Eric Hutten, directievoorzitter KroeseWevers en rechts Olaf ten Hoopen, directievoorzitter Moore MTH. Moore MTH & KroeseWevers hebben de intentie om samen verder te gaan. Hiertoe hebben zij een overeenkomst getekend. Beide organisaties zijn nu al goede buren van elkaar met vestigingen in aangrenzende regio`s. Met de samenvoeging kunnen zij hun continuïteit en kwaliteit van dienstverlening nog beter borgen. Ook kunnen zij zo hun internationale positie versterken. Dit past bij de ambitie van beide partijen om invulling te geven aan verdere, duurzame groei. Als gevolg van deze fusie ontstaat een accountants- en adviesorganisatie met ruim 900 medewerkers, 35.000 klanten, 20 multidisciplinair ingerichte vestigingen, 37 partners en bijna 100 miljoen euro omzet per jaar. Aanleiding voorgenomen fusie De belangrijkste reden is borging van kwaliteit en continuïteit. Beide organisaties kunnen door de fusie de uitdagingen van toenemende wet- en regelgeving, digitalisering, krapte op de arbeidsmarkt en de toegenomen behoefte aan talentontwikkeling het hoofd bieden. Daarnaast geloven beide organisaties dat zij met elkaar in staat zijn om hun groeiambities te verwezenlijken. Wat betekent de voorgenomen fusie voor (potentiële) medewerkers? Met deze stap kunnen beide organisaties de arbeidsmarkt nog beter bereiken en (potentiële) medewerkers meer bieden. Bovendien ontstaan voor bestaande medewerkers extra mogelijkheden om hun talenten verder te ontwikkelen. Dit draagt bij aan behoud van goede en blije medewerkers. Zij zijn de sleutel tot een succesvolle, toekomstbestendige organisatie. Wat betekent de voorgenomen fusie voor klanten? Voor klanten wordt met de fusie de continuïteit van de multidisciplinaire dienstverlening geborgd. Mede door versterking van de specialistenteams: btw-advies, corporate finance, IT-dienstverlening, subsidieadvies en personeel- en salarisadvies. Ook zijn de twee organisaties samen beter in staat om te innoveren, de kwaliteit van dienstverlening te continueren en nieuwe diensten te ontwikkelen. Internationaal nog sterkere speler Door aansluiting bij het internationale netwerk Moore en een aparte serviceline ‘International’ met een eigen German-desk, wordt de internationale positionering versterkt. Moore heeft in 114 landen vestigingen. Hierdoor kunnen klanten internationaal continu en beter geholpen worden. Het Moore netwerk biedt ook mogelijkheden om exchange-programma’s voor medewerkers op te zetten. Dit brengt voor zowel huidige als potentiële medewerkers nieuwe kansen met zich mee. Geleidelijke integratie Moore MTH en KroeseWevers zijn voornemens op 1 januari 2023 te fuseren. Op dat moment wordt ook de nieuwe naam bekend gemaakt. Vervolgens zal de integratie geleidelijk vorm krijgen. In de tussentijd opereren beide organisaties nog vanuit hun eigen naam. Samen toekomstbestendig Moore MTH en KroeseWevers zijn ervan overtuigd dat zij samen sterker staan en beter in staat zijn om bij te dragen aan ieders persoonlijk geluk, zakelijke succes en een betere toekomst.

Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.