Mediamarkt kiest Serviceplan Amsterdam en Brussel na uitgebreide pitch
3 juli 2025 15:17
Het bureau wordt in de Benelux verantwoordelijk voor het creatieve account
Retailer MediaMarkt heeft na een uitgebreide bureaupitch gekozen voor Serviceplan Amsterdam en Serviceplan Brussel als het nieuwe creatieve bureau voor de gehele Benelux. Een customized setup vanuit Serviceplans Houses of Communication in Amsterdam, Brussel en met specialisten in Luxemburg, gaat werken op de toekomstige campagnes die de omnichannelstrategie van MediaMarkt verder versterken. De retailer in consumentenelektronica is gedreven om de komende jaren creatieve relevantie verder in te zetten om groei te versnellen. De keuze voor Serviceplan is gemaakt op basis van de getoonde expertise in enerzijds sterk creatief werk en anderzijds een duidelijk bewezen efficiënte productieketen voor ‘assets at scale’. Jeroen van Eck en Pitchpoint begeleidden het pitchtraject.
De pitch, die liep van begin maart tot eind juni dit jaar, kende drie rondes. In de laatste ronde werd gekozen uit drie bureaus. Serviceplan presenteerde MediaMarkt daarin een sterke doorvertaling van de bestaande pay-off Let’s Go in een nieuw communicatieplatform dat jaarrond gebruikt kan worden met passende activaties voor de gehele customer journey. Daarnaast scoorde Serviceplan met haar op AI-gebouwde efficiënte proces, THE MAKE LINE, als dagelijkse productiemachine. Deze setup van hoogwaardige, effectieve creativiteit in combinatie met gestroomlijnde AI-gedreven productie, vormt de kern van Serviceplan - ook buiten de Benelux. Deze formule van de groep heeft er onder andere toe geleid dat de Serviceplan Group onlangs in Cannes opnieuw is uitgeroepen tot Independent Network of the Year.
Raymond Mesterom, Marketing Director MediaMarkt, over het belang van de keuze: “Voor MediaMarkt is, in lijn met onze strategie ‘Experience Electronics’, de band met de consument cruciaal en communicatie is daarin nummer één. Deze keuze is een bewuste en ambitieuze stap om écht vernieuwing te brengen en ons merk merkbaar naar een volgend niveau te tillen. We moeten dagelijks aantonen dat we consumenten begrijpen, kunnen verrassen en dat we elektronica en de service daaromheen voor hen tot leven laten komen. Door deze bureau-oriëntatie zetten we daarin een belangrijke nieuwe stap. Eentje die ik, samen met mijn team, als nieuwe fundering voor ons hele marketingbeleid graag doorzet en waarin ik in Serviceplan een sterke partner heb gevonden.”
Annabelle Klop, Managing Director Serviceplan, over de uitdaging die voor haar ligt: “Het komt niet vaak voor dat je in een pitch direct het gevoel hebt dat je voor elkaar bent gemaakt. Met onze setup brachten – en brengen - we het beste van twee werelden voor MediaMarkt samen: effectieve en sterk creatieve retailcommunicatie, gestoeld op een bewezen AI-driven productieproces. Ik ben ontzettend blij dat we nu alles wat we hebben gepresenteerd ook daadwerkelijk in de praktijk mogen brengen en de samenwerking met het top team bij MediaMarkt kunnen opstarten.”
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.