MediaMarkt en Serviceplan Amsterdam lanceren nieuwe campagne met iconische pay-off in een frisse versie
7 oktober 2025 09:48
MediaMarkt trapt een nieuwe fase van merkcampagnes af met een creatieve twist op de iconische pay-off “Ik ben toch niet gek”. Deze slogan is al jaren onlosmakelijk verbonden met MediaMarkt en blijft één van de sterkste associaties bij consumenten. In deze nieuwe campagne keert de pay-off terug in een frisse, eigentijdse vorm.
Deze campagne – de eerste in samenwerking met het nieuwe bureau Serviceplan Amsterdam – speelt in op de kenmerkende krachten van MediaMarkt, zoals winkelervaring en uitstekende services. Met een herkenbare knipoog naar de concurrentie laat MediaMarkt zien dat het níet alleen draait om scherpe prijzen, maar vooral om de totale ervaring die de consument bij het merk beleeft. De campagne start op 6 oktober en wordt breed uitgerold op TV, radio, social media en online.
Raymond Mesterom, director marketing MediaMarkt Benelux: “We waren al een tijd op zoek naar een logische manier om deze iconische pay-off nieuw leven in te blazen. Met deze campagne doen we dat op een manier die past bij de tijd van nu – herkenbaar, fris en met de focus op beleving.”
Strategische doorvertaling
Wat deze campagne vooral bijzonder maakt, is de strategie achter de uitvoering. MediaMarkt zet “Ik ben toch niet gek” neer als een terugkomend campagnemechanisme in een herkenbaar format. De kracht zit ‘m in de herhaling: iedere promotiecampagne draagt bij aan dezelfde boodschap, waardoor de merkherkenning nóg sterker wordt en MediaMarkt zich blijvend positioneert als dé experience champion in de elektronicamarkt.
Annabelle Klop, MD Serviceplan Amsterdam: “Deze pay-off is een superwaardevol campagne-asset die we – samen met onze Belgische collega’s in deze Benelux-opzet – kunnen blijven inzetten om de herkenning nog sterker te maken.”
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.