Kombucha brouwerij en pâtisserie Leave Your Sword breidt uit naar buurtwinkel en productieruimte in Amsterdam Noord
3 mei 2022 09:24
Crowdfunding gestart om de uitbreiding van ‘deLIGHTHOUSE’ te financieren
De Franse chef Nicolas Adam is met zijn bedrijf Leave Your Sword een crowdfunding gestart via CrowdAboutNow om de opening van zijn nieuwe locatie, deLIGHTHOUSE in Amsterdam Noord te financieren. De ondernemer is Leave Your Sword gestart om bewustwording over lokale, duurzame en biologische producten te stimuleren. Zes jaar na de opening groeit hij uit zijn jasje. Op de nieuwe locatie is plaats voor de productie van de pâtisserie en chocola, de verkoop van de kombucha én opent hij een buurtwinkel met producten uit de omgeving. Om het nu nog lege pand te verbouwen naar de plek die de ondernemer voor ogen heeft is er 84.750 euro nodig, al meer dan 27.700 euro is opgehaald met 29 investeerders.
Leave Your Sword
In 2016 startte chef-kok Nicolas Adam de eerste kombucha brouwerij in Nederland met een vergunning om alcohol te brouwen. Kombucha is een gefermenteerde en natuurlijk koolzuurhoudende drank gebrouwen uit vier ingrediënten: thee, suiker, natuurlijke kombucha-zwam en water. En dat alles op een zo’n duurzaam mogelijke manier. “Fermentatie is een van de duurzamere methoden van voedselproductie, omdat er weinig energie nodig is om van een paar eenvoudige ingrediënten iets lekkers te maken. Daarnaast heb ik een no waste policy, we hergebruiken onze flessen en composteren dat wat er over is van het brouwproces en leveren onze producten in herbruikbare kratten in plaats van kartonnen dozen” legt Adam uit. Daarnaast is de chef gespecialiseerd in patisserie, hij creëert lekkernijen met verrassende smaakcombinaties, structuren en designs. Met de komst van Raaf Chocolatier in Leave Your Sword is de brouwerij te klein aan het worden. Tijd om uit te breiden!
deLIGHTHOUSE Pâtisserie & Shop
Om de hoek van de brouwerij heeft de ondernemer een plek gevonden waar hij de productie van de pâtisserie en chocola naartoe kan verplaatsen. Ook opent hij hier zijn eigen buurtwinkel waar hij naast de huisgemaakt chocola, kombucha en kimchi ook producten gaat verkopen van lokale en duurzame ondernemers. “We willen koffie, wijn, lokaal gebrouwen bier, sake maar ook melk en boter verkopen van leveranciers zoals Van de Koe en Zorgboerderij Ons verlangen. Daar blijft het niet bij! Ons doel is om de nieuwe buurt hang-out te worden waar je samen kunt komen om te proeven en genieten van de fijne sfeer die er hangt” aldus Adam.
Crowdfunding
Om de nieuwe locatie te realiseren is de ondernemer een crowdfunding campagne gestart via CrowdAboutNow. “Het lijkt mij te gek om samen dit avontuur aan te gaan. Je steunt ambacht, innovatie én de duurzaamheid van lokale bedrijven. Je geeft power terug aan jouw lokale gemeenschap!” licht Adam toe. Samen met 29 betrokken investeerders is er ruim 27.700 euro opgehaald. Adam voert de komende vier weken nog stevig campagne om volgende 58.000 euro bij elkaar te funden.
Geïnteresseerde kunnen investeren op https://crowdaboutnow.nl/campagnes/delighthouse
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.