Klarna, de wereldwijde digitale bank en aanbieder van f lexibele betalingsoplossingen, kondigt een nieuwe samenwerking aan met Lufthansa Group, de grootste luchtvaartgroep van Europa. De samenwerking wordt mogelijk gemaakt door Klarna’s integratie met Adyen, het financiële technologieplatform dat door grote bedrijven over de hele wereld wordt gebruikt.
Vanaf november kunnen reizigers bij het boeken van een reis via Lufthansa Group kiezen voor de flexibele betaalopties van Klarna. Zo houden zij zelf de keuze tussen direct betalen, later betalen of afrekenen in termijnen. De nieuwe betaalmogelijkheden worden uitgerold in Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Duitsland, Nederland, Noorwegen, Zweden, Zwitserland en de Verenigde Staten.
“Reizen is een van de meest waardevolle investeringen die mensen doen,” zegt David Sykes, Chief Commercial Officer bij Klarna. “Samen bieden we reizigers het vertrouwen om hun trip te boeken op de manier die bij hen past met meer flexibiliteit, transparantie en keuzemogelijkheden.”
“Bij Lufthansa Group staan de behoeften van onze passagiers en een soepele boeking centraal in alles wat we doen”, zegt Oliver Schmitt, hoofd Digital Customer Solutions bij Lufthansa Group. “Door gebruik te maken van onze digitale mogelijkheden en samen te werken met Klarna en Adyen, kunnen we nu meer keuze en flexibiliteit bieden in de manier waarop passagiers voor hun reizen betalen.”
“We zijn er trots op dat we Lufthansa Group kunnen ondersteunen met onze technologie en ons wereldwijde betalingsnetwerk”, aldus Alexa von Bismarck, President EMEA bij Adyen. “Door de betrouwbare infrastructuur van Adyen te combineren met de innovatieve betaaloplossingen van Klarna, kunnen gebruikers van Lufthansa Group profiteren van een soepele en flexibele betaalervaring.”
De samenwerking haakt in op de groeiende vraag naar flexibelere betaalopties binnen de reissector. De uitrol startte half november in de thuismarkten van Lufthansa Group en in een selectie van andere strategisch belangrijke landen. Het plan is om tegen eind Q2 2026 alle luchtvaartmaatschappijen binnen de Lufthansa Group aan te laten sluiten, waaronder Lufthansa, Austrian Airlines, SWISS en Brussels Airlines.
Het partnerschap is een aanvulling op Klarna's groeiende lijst van toonaangevende reismerken, waaronder Airbnb, Expedia, Booking.com en Hotels.com. Steeds meer reizigers kiezen voor eerlijkere, flexibelere manieren om hun reis te betalen.
Over Klarna
Klarna is een wereldwijde digitale bank en aanbieder van flexibele betaaloplossingen. Met meer dan 114 miljoen actieve gebruikers wereldwijd en 3,4 miljoen transacties per dag biedt Klarna’s AI-gestuurde netwerk consumenten de mogelijkheid om slimmer te betalen, met de ambitie om overal beschikbaar te zijn voor alle aankopen. Met Klarna betalen consumenten online, in winkels en via Apple Pay en Google Pay. Wereldwijd vertrouwen ruim 850 duizend retailers op de diensten van Klarna, waaronder Uber, H&M, Saks, Sephora, Macy’s, IKEA, Expedia Group, Nike en Airbnb. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange onder KLAR. Kijk voor meer informatie op https://www.klarna.com/nl/.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.