Johan Nap de “Elon Musk” van de slimme kattenbak

19 november 2024 11:46

Johan Nap de “Elon Musk” van de slimme kattenbak

Foto: Johan Nap, bedenker slimme kattenbak

Binnen 4 jaar heeft hij van zijn bedrijf een Europees succes gemaakt: 250 winkels in 6 landen

Mars Incorporated heeft recent, in samenwerking met IPSOS Survey, de resultaten gepresenteerd van de grootste studie ooit uitgevoerd naar huisdierbezit. De uitkomsten wijzen op een nieuwe trend waarin huisdieren steeds meer als volwaardige levenspartners worden gezien. De recente Global Pet Parent Study, uitgevoerd onder 20.000 huisdierbezitters in 20 landen, laat zien dat huisdieren een steeds belangrijkere rol spelen in het leven van hun eigenaren. Ook de emotionele verbondenheid met huisdieren groeit, vooral onder jongere generaties zoals Gen Z en Millennials. Het onderzoek toont verder aan dat technologie en duurzaamheid steeds belangrijker zijn voor huisdiereigenaren.

Generatie Z (geboren tussen 1997 en 2012) en Millennials (geboren tussen 1981 en 1996) zien hun huisdieren steeds vaker als prioriteit. Voor respectievelijk 45% en 40% van hen is hun huisdier zelfs het belangrijkste aspect van hun leven, vergeleken met slechts 29% van de oudere generaties. Jongere generaties hebben bovendien vaker jonge huisdieren: 72% van de kittens en 70% van de puppies is in handen van Gen Z en Millennials, terwijl Baby Boomers vaker oudere huisdieren hebben. Duurzaamheid is een belangrijke waarde voor deze groep, waarbij 45% de voorkeur geeft aan producten die op een ethisch en milieuvriendelijk verantwoorde manier zijn geproduceerd – een trend die vooral leeft onder Generatie Z.

Johan Nap de “Elon Musk” van de slimme kattenbak

Met de PETLUX V3 XXL – “de Tesla onder de slimme kattenbakken” – introduceert Johan een luxe product dat technologie, duurzaamheid en design samenbrengt. “Huisdieren zijn niet meer alleen gezelschapsdieren; ze zijn deel van ons gezin. De katten en hun verzorgers verdienen producten die innovatief, verantwoord en stijlvol zijn,” zegt hij. Wat begon als een zoektocht naar een esthetische en functionele kattenbak voor zijn eigen katten, groeide uit tot PETLUX.

Binnen 4 jaar: 250 winkels in 6 landen

Zijn ondernemersreis begon vanuit een persoonlijke behoefte: als voormalig dronepiloot en ondernemer in babyproducten zocht hij in 2021 naar een stijlvolle en praktische oplossing voor zijn eigen katten, Max en Lux. Wat begon als een project voor eigen gebruik, groeide uit tot een Europees merk dat inmiddels verkrijgbaar is in 250 winkels in zes landen. “Huisdieren zijn een belangrijk deel van ons leven. Ze verdienen zorg en comfort zonder compromissen. Met mijn bedrijf wil ik die behoefte vervullen door technologie en persoonlijke aandacht te combineren,” vertelt Johan.

Menselijke aandacht voor de klant

Volgens de Mars Global Pet Parent Study staat 56% van de Europese huisdierenbezitters open voor technologie die het leven van hun huisdieren kan verbeteren. Johan Nap onderstreept het belang van technologie maar hecht tegelijkertijd aan de menselijke connectie in klantenservice. “Bij PETLUX gebruiken we technologie om katteneigenaren te ontzorgen, maar blijven altijd persoonlijk in contact met onze klanten. Onze service draait om oprechte aandacht, iets dat niet door AI te vervangen is. Klanten kiezen voor ons omdat wij naast geavanceerde producten ook het persoonlijke contact bieden dat vertrouwen en gemoedsrust creëert.”

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.