FERAGGIO financiert groei via sharefunding

30 juni 2022 15:01

FERAGGIO financiert groei via sharefunding

Schoenenmerk FERAGGIO doet een investeringsronde van € 150.000 via sharefunding platform Eyevestor. FERAGGIO zal de kapitaalinjectie gebruiken om de merkpropositie in Nederland verder te versterken en voor expansie buiten Nederland, met name in Duitsland, het Midden-Oosten en Azië. Door de samenwerking met Eyevestor kunnen fans van FERAGGIO niet alleen een paar schoenen kopen, maar ook een stukje van de onderneming.  

FERAGGIO is in 2015 opgericht door CEO Juliette de Vries. Haar idee was om een tijdloze, elegante schoen te ontwerpen die beduidend meer comfort biedt in het dragen dan de meeste andere merken. “Zo’n schoen was er nog niet. Dus toen dacht ik: dan maak ik ‘m gewoon zelf.” Onderscheidend aan de schoenen van FERAGGIO is het voetbed, gemaakt van medisch memory foam. Daardoor zijn de schoenen geschikt om de hele dag op hakken te lopen en ’s avonds uit te gaan zonder dat de draagsters last krijgen van pijnlijke voeten. 

FERAGGIO staat nu aan de vooravond van de volgende stap in de groei. “Ondanks moeilijke marktomstandigheden zoals corona, waardoor iedereen thuis achter de computer zat en vrijwel niemand hakken droeg, hebben we onze marktpositie kunnen versterken,” zegt De Vries. “Nu willen we de volgende stap zetten. We richten ons op onze speerpunten voldoende voorraad, meer innovatie binnen ons e-commerce platform, het breder inzetten van advertising en de aanzet naar wereldwijde distributie.” 

Klanten als ambassadeur en mede-eigenaar 

De investering die daarvoor nodig is, hoopt De Vries bijeen te krijgen via sharefunding. “Ik kies er bewust voor om niet met een investeerder of investeringsmaatschappij in zee te gaan. Mijn klanten zijn mijn beste ambassadeurs. Die wil ik een kans geven om mee te groeien met het merk. Als je gelooft in onze schoenen en onze filosofie, is sharefunding is een fantastische manier om dat te laten blijken.” 

Gijs Dalen Meurs, oprichter van Eyevestor, zegt: “Het doel van Eyevestor is om meer mogelijk te maken met eigen vermogen. Financieren met eigen vermogen is robuuster; het is beter voor je cashflow, je kan herinvesteren in plaats van aflossen en je financiert met gelijkgestelde belangen in plaats van schuldeisers. Juliette is een gepassioneerd ondernemer met een geweldig schoenenmerk en een mooie groep liefhebbers. Eyevestor is opgericht om ondernemers als Juliette beter en sneller te laten groeien.” 

FERAGGIO-schoenen is inmiddels ook populair bij bekend Nederland; van nieuwslezeres Annechien Steenhuizen tot zangeres Emma Heesters en van food expert Miljuschka Witzenhausen tot strafpleiter Natacha Harlequin.  

FERAGGIO werd tijdens het financieringstraject bijgestaan door de adviseurs van Funding Masters. 

Geïnteresseerde beleggers kunnen zich inschrijven via de Eyevestor Market Equity Community. De inschrijvingsperiode loopt van 24 juni tot 9 augustus.  

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.