Diabeteshulpmiddelen online. Vaste prik
2 mei 2025 10:20
Vanuit Rotterdam en Alkmaar zorgt diabetesmagazijn.nl er sinds 2018 voor dat tienduizenden diabetici hun hulpmiddelen veilig en op tijd in huis krijgen. Met een compleet assortiment, in-house IT en een modern magazijn zorgt Carestores BV – het bedrijf achter de webwinkel - er dagelijks tot 23 uur voor dat bestellingen de volgende dag al geleverd kunnen worden. Een gesprek met oprichter Hubert Mooren.
Diabetes komt veel voor, en het aantal mensen met diabetes groeit. In Nederland hebben zo’n 1,1 miljoen mensen type 2 diabetes, en bijna 1,4 miljoen mensen prediabetes. Prediabetes wordt beschouwd als voorstadium voor type 2 diabetes. Deze groepen wordt geadviseerd om thuis zelf hun bloedsuiker te meten. Die hulpmiddelen vinden ze op diabetesmagazijn.nl.
Waarom thuis meten?
Een hoge bloedsuiker betekent dat de levensstijl aangepast moet worden. Denk aan meer beweging en aanpassing van het dieet. Dit is makkelijk gezegd maar natuurlijk is dit in de praktijk nog een flinke opgave. Hoe dan ook, mensen moeten meten. Aan de hand van een glucosemeting wordt die bloedsuiker bepaald. Komt die waarde boven de 7 mmol/L dan is er sprake van diabetes en is er werk aan de winkel. Die glucosemeting wordt massaal thuis uitgevoerd. Met een glucosemeter. En een glucosemeter werkt altijd samen met een bepaald type teststrip en lancet. Onder andere die producten kunnen worden besteld op diabetesmagazijn.nl. Maar ook sensoren, insulinespuiten, pennaalden en speciale suikerarme voedingsproducten.
Inmiddels heeft diabetesmagazijn.nl ruim 125.000 klanten en bedient het bedrijf jaarlijks tienduizenden mensen. In Nederland, maar ook in België.
Verklaar het succes van de webwinkel
Focus. We zijn écht gespecialiseerd in diabeteshulpmiddelen. Onze klanten weten dat ze bij ons terecht kunnen voor een uitgebreid assortiment van teststrips, pennaalden, insulinepennen, lancetten, sensoren en nog veel meer. En we begrijpen hun situatie. Dat vertaalt zich in veel keuze maar ook in snelheid. Niemand wil lang wachten op medische hulpmiddelen. Snelheid is pre. Niet alleen in verzenden, maar ook in de klantenservice. Zo krijgen ze gemiddeld binnen 45 minuten reactie op vragen.
Er wordt dagelijks tot 23 uur ingepakt en verzonden. Klanten hebben daarmee hun bestelling snel in huis. Dit geldt ook voor België.
Echte e-commerce dus. Kan je daar iets meer over vertellen.
We bouwen zelf. De website, nieuwe features en koppelingen maken we zelf. We kunnen dus makkelijk testen en pilots opzetten. Ook feedback van klanten kan snel verwerkt worden. Zo was er een klant die – jaren geleden inmiddels al – staffelkorting suggereerde. Dat bleek prima te bouwen en staat sindsdien op de site. Ook een zoekfunctie bleek heel belangrijk. En dan zo intuïtief mogelijk, ook met spelfouten en synoniemen. Ook dit bleek prima te bouwen en door te voeren. Die zoekfunctie wordt inmiddels heel veel gebruikt. We voeren maandelijks nieuwe updates uit en daarmee blijft de shop ontwikkelen en inspelen op klantbehoeften. In 2024 zijn we meertalig gegaan.
Ook productfoto’s maken we zelf. We zien concurrentie massaal foto’s van internet pikken, helaas inmiddels ook die van ons. Maar wij maken productfoto’s zelf. Hierbij maken we foto’s van de verpakking maar ook van de inhoud. Dit om herkenbaarheid te vergroten. Mensen gooien de verpakking misschien weg, en herkennen dan de inhoud alleen nog maar. Die productfoto’s zorgen bovendien voor minder retouren. Win-win dus.
Hoe zien jullie de toekomst?
De markt is in ontwikkeling. Niet alleen groeit het aantal diabetici, ook zijn er steeds meer nieuwe hulpmiddelen. Denk bijvoorbeeld aan sensoren, waarmee mensen niet meer hoeven te prikken om glucose te meten. We volgen ontwikkelingen op de voet en spelen er snel op in. We zijn geen algemene zorgwinkel die ‘ook’ diabeteshulpmiddelen verkoopt. We zijn een specialist en werken samen met eigenlijk alle fabrikanten. Hierdoor kunnen we in de regel alle hulpmiddelen aanbieden en vaak ook tegen goede prijzen. We breiden het assortiment dan ook fors uit en bedienen ook steeds meer mensen in Frankrijk en Duitsland. In de toekomst zal ons aandeel binnen de EU moeten blijven groeien.
We blijven investeren in innovatie en klantgerichtheid. Denk aan gebruiksvriendelijke herhaalservices, nieuwe technologieën en het optimaliseren van onze webshop. We willen het mensen zo makkelijk mogelijk maken om hun diabetes goed te managen — zonder gedoe.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.