De populariteit van Shopify

17 december 2021 09:01

De populariteit van Shopify

Het in 2006 opgerichte Shopify kent een enorme groei. Op dit moment is Shopify het grootste platform als het gaat om E-commerce. Via Shopify kun je gemakkelijk een eigen veilige webshop bouwen. Het systeem wordt op dit moment wereldwijd door meer dan 1.700.000 bedrijven gebruikt. Je betaalt maandelijks een vast bedrag, daarmee ben je verzekerd tot een veilig en tegelijkertijd een goed werkende webshop. Daarnaast kun je gemakkelijk andere zakelijke tools samenvoegen, zodat jouw Shopify voldoet aan de behoeften en wensen van jouw bedrijf.

Voordelen van Shopify

Twijfel je of Shopify nou daadwerkelijk wat is dan kun je een proefperiode starten van 14 dagen. Het maakt niet uit of je een beginner of ervaren bent. Met Shopify kun je het eenvoudig of zo uitgebreid mogelijk maken. Je kiest je eigen domeinnaam en je hebt de keuze tussen verschillende professionele thema’s die je kunt aanpassen naar de huisstijl van jouw bedrijf.

Nadelen van Shopify

Buiten de voordelen van Shopify kent het CMS ook wat nadelen. Het grootste nadeel is dat Shopify add-ons-apps kent. Naast de maandelijkse kosten die je betaalt voor Shopify, betaal je hier ook een maandelijks bedrag voor. Als je webshop aan populariteit wint, betekent dit automatisch een kostenverhoging van de apps. Denk hierbij aan een goed betaalsysteem. Deze apps zijn veelal benodigd om de gebruikerservaring van webshops hoog te houden.

Van Shopify naar Shopify Plus

Shopify plus is speciaal ontworpen voor de grotere merken en de merken die groot willen worden. Met shopify plus van nedfinity.com ben je verzekerd van 3 kernwaarden: Onbeperkte integraties, uniek ontwerp en oneindig schaalbaar. Dat zorgt ervoor dat je webshop optimaal kan functioneren zodat de klanten gebruiksvriendelijk en veilig handelingen kunnen verrichten binnen de webshop.

Shopify vs. E-commerce CMS-systemen

Wanneer je op zoek bent naar een gebruiksvriendelijk CMS-systeem voor je webshop, dan overweeg je natuurlijk niet enkel Shopify. Een webshop moet je zien als investering voor jouw onderneming. Het is daarom verstandig om je buiten Shopify ook op andere CMS-systemen te oriënteren.

Shopify vs. WooCommerce

Het grootste verschil, en dit is vooral goed om te weten voor beginners, is dat een Shopify CMS door Shopify zelf wordt gehost. WooCommerce, in feite een plugin van WordPress, dient zelf gehost te worden. Hiervoor moet je op zoek naar een hostingpartij.

Shopify vs. Magento

Inhakend op het eerdere nadeel van WooCommerce, namelijk het zelf regelen van de hosting, sluit ook aan op het nadeel van Magento. Het voordeel van Magento is dat je niet in dezelfde mate gebonden bent aan het CMS-systeem. Als gebruiker kan je zelf ook meer codes toevoegen dan in Shopify. Magento is dus een goed platform voor de ervaren gebruiker, maar niet voor een beginner.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.