Boeken drukken voor professionele groei

19 augustus 2025 11:42

Boeken drukken voor professionele groei

Het ondernemerschap is een onderwerp waarvoor veel grote namen, zoals Chris Guillebeau, Marc Cuban en Wesley dos Santos, hun eigen boeken hebben laten drukken. Deze boeken zijn niet alleen interessant voor andere ondernemers vanwege de kennis die daarin gedeeld wordt, maar ook voor de schrijvers zelf. Natuurlijk kun je met een eigen boek ook een aardig zakcentje verdienen, maar het draait hen vooral om zich te profileren als echte autoriteit op het gebied van ondernemen.

Als ondernemer kan een eigen boek drukken interessant zijn om je expertise te delen. Zo biedt het kansen om je autoriteit en naamsbekendheid te vergroten, maar er zijn ook andere manieren waarop boeken kunnen helpen je onderneming te laten groeien.

Waarom je als ondernemer een boek laat drukken

Met een boek kun je meer dan alleen kennis delen; je kunt het ook inzetten als een marketingtool. Wanneer je een boek op die manier inzet voor jezelf en je onderneming, dan zorg je voor blijvende zichtbaarheid. Hoewel het geen vervanging is van je gewone zakelijke drukwerk, is het zeker een waardevolle aanvulling op je marketingtoolkit.

Tegenwoordig zien we vooral vluchtige content: denk aan seminars en lezingen, maar ook aan videocontent op sociale media. Een boek krijgt juist vaak een vaste plek in de boekenkast, op de tafel in vergaderruimtes of komt keer op keer in de handen van een nieuwe eigenaar. Zo is een boek niet afhankelijk van slechts een paar momenten. Een boek helpt ook deze vluchtige content juist kracht bij te zetten, waardoor jij ook lang na je lezing nog top of mind blijft.

Boeken effectief inzetten voor je onderneming

Er zijn verschillende soorten boeken die je als ondernemer kunt laten maken. Denk aan een biografie, een boek waarin je jouw expertise deelt, en meer. Deze draaien vaak om de persoon achter de onderneming, maar je kunt ook jaar- en koffietafelboeken inzetten om je onderneming te presenteren. Bij koffietafelboeken denk je misschien al snel aan luxere boeken, maar als ondernemer kun je ze ook gebruiken om nieuwe en terugkerende klanten kennis te laten maken met je aanbod, met een combinatie van beeld en tekst. Ook vormgegeven jaarboeken, vol hoogtepunten, cijfers en beeldmateriaal van dat jaar, kunnen helpen om externe partijen te overtuigen om met jouw onderneming in zee te gaan.

Laat je regelmatig visitekaartjes drukken, dan weet je dat het loont het om te investeren in de details. Zo kan ook bij boeken de afwerking het verschil maken tussen een goedkoop boek en een boek dat roept: deze ondernemer heeft oog en aandacht voor details en kwaliteit. Het laten drukken van je boek is al mogelijk in kleine en grote oplages, bij digitale drukkerijen zoals Drukwerknodig. Door te kiezen voor de perfecte papiersoorten en professionele afwerkingen vergroot je de impact van je boek en laat een blijvende indruk achter. Zo wordt je boek een middel om kennis te delen én een krachtig visitekaartje voor je merk.

Beeld: Drukwerknodig 

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.