Bedrijfshallen.nl bouwt op online succes
23 november 2021 08:50
Als u een creatieve bouwer zoekt die totaaloplossingen biedt voor de bouw en realisatie van bedrijfspanden, dan is Bedrijfshallen.nl diegene die u zoekt. Zij hebben zich gespecialiseerd in hallenbouw, zoals op- en overslaghallen, productiehallen, showrooms en werkplaatsen van 200m² tot 10.000m² door heel Nederland. Door onze jarenlange ervaring ontzorgen we onze klanten van ontwerp tot oplevering volledig. Daarvoor zet Bedrijfshallen.nl in op online verkoop en inmiddels kan er voortgebouwd worden op groot online succes. Ondanks dat veel nieuwbouw naar Bedrijfshallen.nl komt via mond-tot-mondreclame, weet inmiddels 30 procent van de klanten het bouwbedrijf online te vinden.
Bedrijshallen.nl noemt de omslag die het bedrijf online gemaakt heeft een groot succes. Evert van de Kamp van Bedrijfshallen.nl: "Wij zijn gevestigd in Giessen maar bouwen in het hele land. Uit die projecten vloeien vaak andere bouwprojecten voort. Maar als die er toevallig even niet zijn, moet je de projecten, die we overigens in heel Nederland uitvoeren, zien binnen te halen. Dat doen we online." Bedrijfshallen.nl schakelde een online marketing bureau in, dat inmiddels op strategisch level als online marketeer alle facetten van de online marketing aanstuurt en beheert. Samen werd een online marketingstrategie uitgedacht, die ook samen wordt uitgerold. Het was al gauw duidelijk dat de zoekmachine optimalisatie moest worden aangepakt. Daarom werd als eerste de website onder handen genomen. De oude website werd haast niet gevonden in Google. De nieuwe website is technisch helemaal in orde en is bovendien gebruiksvriendelijk en Google-vriendelijk. Daarna werden de teksten die op de website stonden, helemaal geoptimaliseerd. Daarbij werd goed gekeken naar het bedrijf, de werkzaamheden, projecten en andere zaken waarin Bedrijfshallen een onderscheidende waarde heeft.
Binnen drie maanden na deze optimalisatie van de website en de zoekmachine was er al resultaat te zien. Het bezoekersaantal steeg enorm en evenredig steeg ook het aantal offerteaanvragen. Omdat daar niet een klap opeens personeelsleden beschikbaar voor waren en het uitwerken van al die offertes behoorlijk tijdrovend en arbeidsintensief was, werd een online offerte systeem op de website geplaatst. Het online marketing bureau ging weer met Bedrijfshallen.nl om de tafel om het online formulier vorm te geven. Van de Kamp: "Dat resulteerde in een formulier op onze website dat eenvoudig is in te vullen. Geïnteresseerden vullen de benodigde specificaties in en hun wensen en voilà, met een druk op de knop krijgen ze een richtprijs. Mensen hebben meteen een antwoord op hun vraag. En als ze willen gaan bouwen en een offerte op maat willen hebben, dan zijn ze al bekend met ons en zijn we gemakkelijk te vinden." De getallen wijzen helder uit dat door dit effectieve systeem zeer veel aanvragen uit de website van Bedrijfshallen.nl worden gehaald.
Dit komt mede doordat de drempel om tot informatie te komen verlaagd is. Online is nu eenmaal eenvoudiger dan de telefoon pakken of een e-mail sturen. Heeft men al gauw een antwoord over de richtprijs over een nieuw te bouwen project, dan is het contact sneller gelegd. Er is echter ook aandacht, naast de relevante bezoekers, voor bezoekers van de website die geen offerte aanvragen. Van de Kamp: "Het online marketing bureau heeft door gebruik van lead generation software inzichtelijk kunnen maken welke bedrijven onze website hebben bezocht. Omdat je kunt zien welke pagina's ze hebben bezocht, weet je waar de interesse ligt en kun je een gerichte vervolgactie starten. Zo kunnen ook zij relevante bezoekers worden. Zo zorgde het bureau er niet alleen voor dat we bovenaan in Google staan, maar ook weten welke bedrijven interesse hebben."
Bedrijfshallen.nl kan dagelijks in de online marketing portal zien hoe zoekwoorden scoren en de stand van zaken bekijken, Regelmatig vindt ook overleg plaats met het online marketing bureau om vinger aan de pols te houden. De stijgende online lijn van Bedrijfshallen.nl is het resultaat van enerzijds een bedrijf, dat zich realiseert dat online nog veel te behalen is en anderzijds een gemotiveerd online marketing bureau, dat het beste voor zijn klanten uit de online marketing wil halen.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.