‘Dragons’ Den eerste Nederlandse lokale productie van Viaplay
21 januari 2022 19:35
Je kan je dit weekend nog aanmelden!
- Wereldberoemd reality-formaat wordt Viaplay's eerste Nederlandse lokale productie
- 'Dragons' Den' geproduceerd in meer dan 40 landen
- Viaplay lanceert 1 maart in Nederland
Viaplay wordt vanaf het voorjaar van 2022 de exclusieve thuisbasis in Nederland van het wereldberoemde reality-format 'Dragons' Den'. De show wordt de eerste lokale productie van Viaplay in het land en geeft Nederlandse ondernemers de kans om hun zakelijke ideeën te pitchen aan een panel van gerenommeerde investeerders. Viaplay lanceert op 1 maart in Nederland met een unieke combinatie van lokale en originele producties, internationale films en series, content voor kinderen en premium live sport.
Het 'Dragons' Den'-concept, dat direct bekend is bij het publiek in Nederland en over de hele wereld, geeft ondernemers drie minuten voor vijf multimiljonairs, of 'Dragons', om te pitchen voor investeringen – soms in een gevestigd bedrijf, soms in niet meer dan een idee.
Dit seizoen investeren restaurantmagnaat Won Yip, 'avocadokoningin' Shawn Harris, topinvesteerder Pieter Schoen, zakenvrouw Manon van Essen en serieondernemer Bas Witvoet hun zuurverdiende geld in veelbelovende start-ups.
Sinds de lancering in 2001 als 'Money Tigers' op Nippon TV in Japan, is het format een wereldwijd succes geworden. Geproduceerd in gebieden op elk continent, ziet het format aspirant-ondernemers pitchen om investeringen van enkele van de topnamen in de zakenwereld veilig te stellen - en tot nu toe is er meer dan $ 250 miljoen geïnvesteerd in kleine bedrijven over de hele wereld.
'Dragons' Den' wordt over de hele wereld gedistribueerd door Sony Pictures Television onder een aantal varianttitels, waaronder 'Shark Tank', 'Lions' Den' en 'Dragons' Den'. Het SPT-formaat heeft wereldwijd meer dan 30 prijzen gewonnen en zal binnenkort zijn negentiende seizoen beginnen op de BBC in het VK. De serie wordt geproduceerd door Vincent TV ('Chateau Meiland'; 'Five Days Inside'; 'Who Wants to Be a Millionaire').
Filippa Wallestam, NENT Group Chief Content Officer: “Viaplay's pitch aan Nederlandse kijkers is simpel. We bieden lokale en originele producties, het beste van Hollywood, hoogwaardige content voor kinderen en de meest aantrekkelijke sporten - allemaal op één enkele service die een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding vertegenwoordigt. 'Dragons' Den' is een bewezen format dat het briljante met het onverwachte combineert, en dat zowel geweldige bedrijven een kickstart heeft gegeven als kijkers over de hele wereld heeft vermaakt."
Vincent ter Voert, Vincent TV Oprichter en Producer: “In Nederland wachten ondernemers in spe op de kans om aan hun dromen te beginnen. Dit is het moment om dit geweldige format naar een hoger niveau te tillen met Viaplay.”
In Nederland zal Viaplay 13,99 euro per maand kosten en beschikbaar zijn via distributiepartners zoals KPN en VodafoneZiggo, evenals via directe abonnementen. De dienst wordt de Nederlandse thuisbasis van live Formule 1, Bundesliga en PDC darts, met Premier League-voetbal dat vanaf augustus zal volgen.
Viaplay heeft onlangs Martijn de Bruin en Kennard Bos aangesteld als eerste Executive Producers in Nederland voor respectievelijk non-scripted en scripted content.
Wil jij ook mee doen en jou product pitchen voor de Dragons?
Meld je dan hier aan!
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.