Gepubliceerd op 22 mei 2019

Whoppah, de nieuwe online marktplaats voor eersteklas tweedehands in huis

Whoppah zet nieuwe standaard met slimme technologie en kwalitatief aanbod

Vandaag is Whoppah, de slimme marktplaats voor eersteklas spullen in huis, gelanceerd.
Whoppah, opgericht door serial entrepreneur Thomas Bunnik en zijn partner Evelien Remmelts, brengt een overwegend offline markt van hoge kwaliteit interieur online en biedt gebruiksgemak. Van kunst tot de kinderkamer en van antiek tot modern design. Naast een particulier handelsplatform voor tweedehands interieur, is Whoppah er voor zakelijke gebruikers zoals antiekwinkels en internationale kunst- en meubel handelaren. Woonwinkels kunnen er hun online verkochte retouren en showroommodellen verkopen. Dit sluit aan bij de noodzaak om te verduurzamen en hergebruik van goederen te stimuleren. Met innovatieve toepassingen zoals zoeken aan de hand van een foto, video’s in de advertenties, een chatbot en deur tot deur verzekerd transport introduceert Whoppah een new generation marktplaats

High-end interieur voor in huis

Het aanbod op Whoppah bestaat uit tweedehands en bijzondere, handgemaakte artikelen en design items van
merken zoals Charles Eames, Artifort en Philippe Starck en voldoet aan kwaliteit- en conditie criteria die in-house
zijn bepaald. Thomas Bunnik, CEO en medeoprichter:

“Onze online shoppers zijn vaak doelgericht; het draait om vindbaarheid, kwaliteit en betrouwbaarheid. Whoppah biedt een high-end aanbod en de technologie helpt shoppers eenvoudig te vinden wat ze mooi vinden. Bovendien wordt iedere klant geïdentificeerd aan de hand van een banktransactie waardoor betrouwbaarheid beter kan worden gewaarborgd.”

Eenvoudiger vinden wat je zoekt in full service platform

Het online zoekproces wordt makkelijk gemaakt met technologische innovaties zoals patroonherkenning om
artikelen in foto s automatisch te herkennen. Als je ergens een mooie stoel ziet, maak er dan een foto van en
upload deze in Whoppah. Je ziet dan gelijk of we de stoel of iets vergelijkbaars te koop hebben. Ook maakt
Whoppah gebruik van een chatbot die de communicatie met potentiële kopers automatisch afhandelt. Met het
verzamelen van hoge kwaliteit items op één plek en technologische innovaties besparen we onze klanten
vaak dagenlang zoektijd aldus de mede-oprichter. Whoppah handelt betalingen veilig af binnen de app en biedt ook verzekerd deur tot deur transport aan. Hiermee wil Whoppah tweedehands shoppen net zo eenvoudig maken als nieuwe aankopen doen.

Online verkoopkanaal voor grote offline markt

De nieuwkomer bedient niet alleen de consument. Whoppah biedt designwinkels, meubelmakers, kunstenaars, antiquairs en internationale interieur handelaren een online verkoopplatform. Bunnik: “Nederland is wereldwijd een belangrijk land als het gaat om de handel in design- en interieuritems. Met Whoppah sluiten we hierop aan en bieden we ondernemers een eenvoudig te gebruiken online verkoopkanaal dat aansluit op hun doelgroep.”

Over Whoppah

Whoppah is een slimme marketplace app voor eersteklas tweedehands items voor thuis. De app is te downloaden
via de App Store en Play Store. De startup is mede opgericht door serial entrepreneur Thomas Bunnik, bekend als oprichter van online vermogensbeheerder Pritle, en zijn partner Evelien Remmelts. Whoppah is gefinancierd door de oprichters en een groep ervaren ondernemers met een sterke achtergrond in interieur, technologie, e-commerce en finance. Whoppah heeft de ambitie om binnen een half jaar uit te breiden binnen Europa. “Ook onderzoeken we in welk land in Azië wij het beste kunnen starten”, aldus Bunnik.

Onze partners