Ondernemerslounge is méér dan een talkshow
11 oktober 2022 14:03
Maurice Vollebregt interviewt John Beijer op Beursplein 5
Ondernemerslounge (RTL7/RTLZ) met presentator Maurice Vollebregt - niet te verwarren met Business Class met presentator Harry Mens (RTL7) - is sinds de zomer van 2020 een vaste waarde binnen de wereld van de zakelijke, gesponsorde televisie. Er zijn reeds zeven seizoenen gemaakt van deze talkshow over ondernemerschap, investeren en genieten van het leven. Seizoen 8 komt vanaf 20 november op RTLZ. Ondernemerslounge is dus een succes te noemen. Hoe dit komt? Het programma verbindt ondernemers niet alleen met het grote publiek, maar ook met elkaar. Ondernemerslounge is dus méér dan een talkshow.
Maurice Vollebregt en ondernemerschap
De presentator - maar ook de producent - van Ondernemerslounge is dus Maurice Vollebregt (1985). Al tijdens zijn studie Rechten en Bedrijfswetenschappen aan de universiteit, werd hij ondernemer in de financiële sector. Inmiddels is hij met recht een ‘serial entrepreneur’ te noemen. Hij heeft vele bedrijven in diverse branches opgericht en verkocht. Vollebregt heeft ‘zeven vette en zeven magere jaren’ gekend. Via allerlei zakelijke omzwervingen, kwam hij uiteindelijk in de mediawereld terecht. De opgedane levenslessen combineert hij nu in zijn creatie Ondernemerslounge. Vollebregt: “Ondernemers zijn toch andersdenkende mensen. Het is een zegen dat ik mijn gasten - vanuit mijn eigen ervaring - goed kan aanvoelen, omdat ik nu eenmaal min of meer uit hetzelfde hout gesneden ben.”
Ondernemerschap, investeren en genieten van het leven
In Ondernemerslounge geven startende, gevorderde maar ook zeer ervaren ondernemers, zoals Dirk Scheringa (o.a. Dutch Sport Tech Fund), Hemmie Kerklingh (o.a. KAV2GO) en Bernhard van Oranje (o.a. Waterdream), acte de présence. Voor het onderdeel investeren, spreekt Vollebregt onder meer met Geert Schaaij (o.a. Beursgenoten), John Beijer (o.a. BeursPro) en Guido van Hoogdalem (o.a. First Vastgoed). Genieten van het leven komt naar voren in de vorm van prachtlocaties, zoals The Mayor te Etten-Leur (van Jeroen van den Heuvel), wijn van Wijnkoperij Vinyo en muziek (pianomuziek, maar ook artiesten zoals Jeroen van der Boom, Gerard Joling, Dries Roelvink, Ben Cramer en de 3JS). Daarnaast zijn er politieke interviews, bijvoorbeeld met Theo Hiddema, Wybren van Haga en Rita Verdonk.
Bij ondernemers is één plus één altijd drie
Vollebregt: “In eerste instantie verbindt Ondernemerslounge de deelnemers c.q. sponsoren natuurlijk met het grote publiek. We bereiken ruim 150.000 mensen per week, inclusief de online exposure, onder meer via RTLXL, Videoland en Ondernemerslounge.tv. De kijkers zijn vaak zelf ook ondernemers, zakenmensen en/of meer vermogende particulieren. Maar wie op de set van onze talkshow komt, zal al snel merken dat de gasten elkaar ook actief opzoeken, niet zelden met een glas wijn van de wijnsponsor in de hand. Het zit nu eenmaal in de aard van ondernemers om synergetische kansen te verkennen en benutten. Soms is de deal al rond voordat de betreffende gasten bij mij aan tafel komen zitten. Dat vind ik wellicht het mooiste van het ondernemerschap: bij ondernemers is één plus één altijd drie!”
Wilt u vrijblijvend sparren over een deelname aan Ondernemerslounge, dan denken de mediaspecialisten van Bedrijf op TV graag met u mee (06-15888819, info@inexorabilis.nl).
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.